Потрібно доопрацювати обидва запропоновані на містобудівній раді в середу проекти реконструкції Поштової площі, вважає Анатолій Кармінський член містобудівної ради, засновник Консалтингової групи Кармінського, член Академії архітектури. Про основні претензії до розроблених архітекторами пропозицій він розповів Gazeta.ua.
Анатолій Кармінський назвав порушенням закону прокладання інженерних мереж на Поштовій площі.
"Сьогодні потрібно констатувати факти, що в нас немає затвердженого проекту реконструкції, а будівельний механізм вже заведений. Це пряме порушення законодавства. Проект повинен затверджуватись міськадміністрацією. А де це затвердження? Його не було, немає, і найближчим часом не очікується. Очевидно, дані якісь нові вказівки відносно цієї транспортної розв'язки, - припускає Кармінський.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Київ втратив 742 старовинні споруди через Олімпіаду-80
Архітектор вважає, що проекти мають включати економічну складову, технічну можливість об'єкту та збереження об'єктів охорони культурної спадщини. У представлених в середу варіантах реконструкції вони є не в повному обсязі.
"Потрібно затребувати детальний план території Поштової площі, її межі. Але він навіть не був замовлений. Функціональне навантаження, яке буде звалене на Поштову площу, на мою думку, не вирішене на 90%. Оце одоробло, яке стоїть на набережній, - це приватна власність, яка колись називалась річковим вокзалом, не може існувати, як окремий нефункціональний об'єкт. Біля нього повинен бути гігантський транспортний вузол: причальні споруди, автомобільні стоянки. Його нема, і не буде ні завтра, ні післязавтра", - запевняє він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кужель прийшла послухати музику з активістами в Гостинному дворі
Експерт переконаний, що вул. Сагайдачного не має бути пішохідною.
"Сагайдачного ніколи не була пішохідною. Це вигадки. Її можна назвати проблемищею. Потрібно вирішити, ставити на перехресті Боричевого узвозу світлофор чи ні. Має бути представлена в складі проекту схема організації дорожнього руху зі всіма пристосуваннями, обладнанням. Це світлофори, дорожні знаки, смуги, розмітки", - зазначає Кармінський.
З його слів, проект ТОВ "Експреспроект" — "привабливий", але нереальний.
"Особливо подобається та симпатична коло-розв'язка, але вона повністю нереальна. Через земельні відведення. Зараз не існує земельних відведень під транспортну розв'язку. Вони залізли на чужу територію. Це зелена зона, яка знаходиться на балансі міста", - зауважив архітектор. Він сумнівається у реальності кошторису цього проекту.
"Проект "Експреспроекту" коштує значно більше, ніж 500 мільйонів. Повірте мені, я все життя пропрацював з такими питаннями. Це наївний погляд на речі", - вважає він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На відкритті нового терміналу "Києва" Колесніков розповідав про дешеві авіаквитки
Проект інституту "Київдормістпроект" Анатолій Кармінський назвав нецілісним, бо він не має єдиного вирішеного варіанту. Експерт також поставив під сумнів те, що Поштова площа буде повністю реконструйована.
"Допоки ми, містобудівна рада, будемо слухати можновладців, які шматками роблять те, що їм потрібно? Потребувалось їм зробити на перехресті проспекту Науки і Столичного шосе естакаду — зробили великий серйозний проект, а в експлуатацію ввели кусок, поплескали в долоні. Все в порядку. А хто-небудь стояв там перед шлагбаумом перед залізною дорогою? Освоєно близько 40% вартості проекту. А що далі? Розв'язка на Севастопольській площі, зробили проект, реконструкцію. А зараз що там робиться? Таких проектів не перерахувати. Ці проекти не будуть сильно відрізнятись", - наголосив він.
Коментарі
7