четвер, 13 червня 2019 12:32

Розкопки могили воїна наблизили вчених до розгадки причин загибелі майя

Автор: phys.org
  Трофейні черепи виявили на скелеті воїна цивілізації Майя

Трофейні черепи виявили археологи, які досліджують цивілізацію Майя у джунглях Белізу. На думку дослідників, черепи можуть пролити світло на дивне падіння цивілізації майя.

Під час розкопок давнього міста цивілізації Майя Пакбітуну виявили могилу давнього воїна. Його прикрашали осквернені та пофербовані людські черепи. Небіжчик носив їх на шиї як підвіски. Черепи являли собою військові трофеї.

Просвердлені отвори тримали пір'я та шкіряні ремени. Інші отвори служили для того, щоб закріпити щелепи на місці та підвісити череп навколо шиї воїна. Одна з щелеп прикрашена червоною фарбою. На ній присутнє гліфівське письмо, яке знаходили на горщиках і камінні.

На думку вчених, черепи майя розповідають про кінець потужної політичної системи, яка процвітала століттями.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У затопленій шахті знайшли давній інструмент

Величезна імперія майя процвітала в Центральній Америці, перші великі міста з'явилися між 750 і 500 роками Але у VIII ст. до н.е. люди залишили великі міста. Остаточно визначити причини цього не вдавалося. Про це повідомляє Phys.

Трофейні черепи разом зі зростаючим списком розкиданих знахідок із інших місць у Белізі, Гондурасі та Мексиці демонструють, що причиною, можливо, був цивільний конфлікт. Північні міста-держави набирали міць і почали вести успішні війни проти занепадаючих південних міст, таких як Пакбітун.

"Присутність сіверян у долинах річок центрального Белізу може бути пов'язано з прибутковою торгівлею какао, рослиною, з якої виробляється шоколад. Какао був важливим інгредієнтом у ритуалах і символом багатства і влади еліт. Однак геологія північного Юкатану ускладнює вирощування какао у великих масштабах, що обумовлює необхідність створення надійного джерела постачання з інших країн.", зазначала археолог Патрісія МакАнані.

Археологи знайшли докази страти правлячої сім'ї. Також північні воїни оскверняли святині та елітні гробниці Півдня.

Цивілізація майя була найдовшою в світовій історії. Вона існувала 3,5 тис. років. Майя досягли великого успіху в астрономії, математиці, писемності та архітектурі. Досягли великих успіхів у агрономії. Розробляли сорти, які мали покращити життя населення. Після завоювання Південної Америки Мексикою рослини, культивовані майя розійшлися по всьому світу.

Зараз ви читаєте новину «Розкопки могили воїна наблизили вчених до розгадки причин загибелі майя». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua