четвер, 30 жовтня 2014 11:06

Вчені назвали причину, по якій деякі стають алкоголіками

Чому одні люди можуть контролювати споживання алкоголю, а інші стають алкоголіками? На це питання відповіли фахівці, провівши дослідження.

Проблеми з алкоголем розвиваються у приблизно 10% всіх людей, які його споживають. Згідно з результатами нового дослідження на мишах, проблеми зі спиртним можуть критися в нашій генетиці. А причиною їх розвитку є мікроРНК. Це малі некодируючі молекули РНК, які сприяють зниженню рівня білка BDNF (brain-derived neurotrophic factor або нейротрофічний фактор мозку) у відділах мозку, відповідальних за розвиток алкогольної залежності.

Як з'ясували дослідники, високі рівні BDNF знижують ризик розвитку алкоголізму та інших розладів, пов'язаних з надмірним вживанням алкоголю. Тим не менш, якщо регулярно випивати, рівень BDNF знижується, знижуючи і захист від алкоголізму, а паралельно з цим відбувається збільшення рівня мікроРНК. Однак, коли дослідники штучно повертали рівень білка в норму, тварини поверталися до помірного споживання спиртного.

"Результати нашої роботи показують, що BDNF захищає від переходу від помірного споживання алкоголю до неконтрольованого алкогольного розладу. А коли відбувається збій, розвивається безконтрольне пияцтво, і мікроРНК є можливою причиною цього," - сказав Доріт Рон, провідний автор дослідження. Доріт Рон також зазначив, що фокусування на цій молекулі може допомогти в боротьбі з алкоголізмом, а це дослідження - стати важливою відправною точкою в пошуку нових способів його лікування.

Дослідження було опубліковане в журналі Молекулярна психіатрія (Molecular Psychiatry).

Зараз ви читаєте новину «Вчені назвали причину, по якій деякі стають алкоголіками». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua