четвер, 18 квітня 2024 06:35

Як сніданок впливає на стрес, депресію і тривогу: пояснення науковців

Сніданок впливає на стрес, депресію та тривогу. Науковці сказали, як саме Фото: pinterest

Коли йдеться про лікування стресу, депресії та тривоги, варто задуматись над своїм харчуванням. Це має значення.

Нові дослідження показують, що ключ до покращення психічного здоров'я може бути у вашому кишечнику. А саме - у вашій улюбленій страві на сніданок, пише thesun.

Дослідники Школи медицини Університету Вірджинії виявили, що бактерія Lactobacillus, яка міститься в йогурті, а також у ферментованих продуктах, може допомогти організму впоратися зі стресом і запобігти депресії та тривожності.

Під керівництвом дослідника UVA Альбана Готьє команда дослідників заявила, що отримані результати відкривають шлях для лікування психічних розладів.

Дослідження було опубліковано в журналі Brain, Behavior and Immunity і проводилося на мишах.

Наші тіла населені тисячами мікроорганізмів, які разом називають мікробіотою. Вони мають вирішальне значення для нашого здоров'я та благополуччя.

Команда UVA заявила, що "порушення" мікробіоти - через хворобу, погане харчування чи інші причини - сприяють багатьом захворюванням і навіть сприяють поширенню раку.

Це означає, що зараз вчені все більше звертаються до кишечника як до інструменту для боротьби з хворобами та зміцнення здоров'я.

Крім того, цікавляться як мікроорганізми в кишечнику можуть впливати на психічне здоров'я.

Доктор Готьє та його команда намагалися відокремити Lactobacillus від інших мікроорганізмів у кишківнику, щоб визначити їхню роль - попередні дослідження показали, що бактерії можуть зменшити депресію у лабораторних мишей.

Доктор Готьє сказав: "З наших попередніх досліджень ми знали, що Lactobacillus була корисною для поліпшення розладів настрою та була втрачена після психологічного стресу, але основні причини залишалися неясними, насамперед через технічні проблеми, пов'язані з вивченням мікробіому".

Команда використовувала колекцію бактерій, відому як Altered Schaedler Flora, яка включає два штами Lactobacillus і шість інших бактеріальних штамів.

Команда використовувала мишей, які або мали, або не мали Lactobacillus у своєму кишечнику.

Провівши поведінкові тести та піддавши їх впливу ряду стресових факторів, таких як волога підстилка чи нахилена клітка, вони виявили, що миші, у яких не було бактерій, демонстрували більше ознак тривоги та депресії.

І вони помітили, що перенесення мікробіоти від стресових мишей до вільних від мікробів мишей було достатньо, щоб викликати депресивну та тривожну поведінку.

Вченим вдалося визначити, що лактобацили можуть підтримувати рівень імунного медіатора, який називається гамма-інтерферон, який регулює реакцію організму на стрес і допомагає запобігти депресії.

"Наше відкриття пояснює, як бактерії Lactobacillus впливають на розлади настрою, налаштовуючи імунну систему. Наше дослідження може прокласти шлях до відкриття вкрай необхідних терапевтичних засобів для лікування тривоги та депресії", - пояснив доктор Готьє.