середа, 26 вересня 2018 13:42

За два роки знищили годинників на 500 мільйонів доларів

Спалюють майже всі непродані елітні шкіряні сумки

Бренд Burberry заявив, що більше не знищуватиме речей із попередніх колекцій. Торік спалили одягу й аксесуарів на 40 мільйонів доларів. Парфуми та косметику роздавили. Після протестів екоактивістів виконавчий директор компанії пообіцяв, що цю практику припинять. І відмовляться від натурального хутра. У виробництві використовуватимуть щонайменше 48 відсотків електроенергії з відновлюваних джерел. Обрізки шкіри віддаватимуть для переробки. З них виготовлятимуть аксесуари

Г'яда ВАЛЬДЖОНІ, 43 роки, спеціаліст із підбору товару, Мілан, Італія:

– У Мілані є люди, які відстежують продажі Burberry. Щойно закінчується торгівля речами з колекції, їх забирають. Тоді є знижки. На сумку за 3 тисячі євро пропонували скинути 500. Кілька сезонів зменшували ціни на третину. Але потім від цієї практики відмовилися. Бренд намагається уникнути мисливців за знижками й неконтрольованих натовпів у магазинах.

З початку року стало помітно: Burberry прагне переорієнтуватися. Заявили, що продаж нової колекції відкриють в Instagram. Розпочали кілька екологічних ініціатив. Відмовилися від найупізнаванішого картатого візерунка. Цей образ надто розтиражований. Суди з маленькими швейними компаніями нічого не дали. Усі справи закрили. Зменшили розмір претензій до китайської компанії Alibaba, що торгує в інтернеті. Там продавали понад дві тисячі товарів із таким малюнком. А ідея люксових брендів – в ексклюзивності. Ніхто не купуватиме сумку за 7 тисяч євро, якщо з подібною вже ходить пів-Європи. Люди, які можуть заплатити такі гроші, хочуть бути першими. Згодом новий візерунок так само запозичать китайці. Але це станеться десь через рік.

Речі знищуватимуть. Але акуратніше. Були спроби зберігати їх на складах. Працівники крали і перепродували. Знищення замаскують під переробку. Не може бути й мови, щоб люксовий бренд передавав свій одяг на благодійність чи у дисконт-центри. Chanel, Dior, Gucci й Givenchy від практики масового спалювання відмовились кілька років тому. Речі пропонують із великими знижками співробітникам, журналістам, стилістам. Розсилають подарунки блогерам, знаковим людям у світі моди.

Автор: REUTERS
  Речі бренду Louis Vuitton виставлені на продаж у магазині RealReal у районі Сохо в Нью-Йорку, США. Товари можна замовити на сайті. Доставляють по всьому світу
Речі бренду Louis Vuitton виставлені на продаж у магазині RealReal у районі Сохо в Нью-Йорку, США. Товари можна замовити на сайті. Доставляють по всьому світу

Йохан КАРЛС, 51 рік, кризовий менеджер, Женева, Швейцарія:

– Cartier, Montblanc і Piaget за два роки знищили непроданих годинників на понад 500 мільйонів доларів. Бренди належать швейцарському концерну Richemont. Там зробили великі ставки на ринок Азії. 2014-го тамтешні продажі становили 40 відсотків загального обсягу. Годинники цієї категорії та елітне віскі були найпопулярнішими подарунками чиновникам високого рангу в Китаї. Із 2015-го почалися арешти корупціонерів. Конфісковане майно демонстрували на всю країну. Майже всюди фігурували ці годинники.

У компанії зрозуміли: ці речі з ювелірних магазинів почнуть спродувати значно дешевше. З'явилися пропозиції на електронних аукціонах. Годинник, що коштував тисячу євро, пропонували за 400. Вирішили: стратегічно вигідніше скупити їх, щоб вони не обвалили цін. Для таких брендів важливо, аби попит перевищував пропозицію.

Класичні годинники перенаправили до інших магазинів. Сезонні та моделі під замовлення – на переробку. Компанія зазнала великих збитків. За рік-два вони вирівняють ситуацію. Один із директорів пішов у відставку, але отримав хорошу компенсацію.

Елітним годинникам важко втримати нішу. Молодь переходить на електронні. Зацікавити її класичними важко. У Richemont вирішили наполягати на ексклюзивності. Дуже обмежено продаються на електрон­них платформах. Наймають найзубатіших юристів карати за продаж підробок і виробів без офіційного дозволу. Виграли справи проти Amazon, Ebay і Alibaba.

Шеннон КАСТРЕ, 37 років, еколог, Мадрид, Іспанія:

– Знайшли невеликий сміттєспалювальний завод в Іспанії, куди магазини звозили непродане. Дуже великі обсяги прибувають із мас-маркетних брендів. Частину передають на благодійність, трохи – у дисконт-центри, але більшість спалюють. Це величезне марнування ресурсів.

Майже всі непродані елітні шкіряні сумки спалюють. Боротися з цим не виходить. Louis Vuitton передавав для благодійних продажів серію шаликів. Але прохання про сумки проігнорував. Це принципово для бренду.

20000 доларів коштували годинники Cartier, які китайський продавець виставив на аукціоні за третину ціни. Представники бренду викупили їх за півгодини

Зараз ви читаєте новину «За два роки знищили годинників на 500 мільйонів доларів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі