Кабінет міністрів знайшов застосування 7,2 млрд грн, виручених "Укравтодором" за рахунок випуску облігацій - тобто більшої частини грошей, які будуть витрачені цього року на українські дороги.
Про це пише "Комерсант-Україна" в публікації "Туда им и дорога" з посиланням на проект постанови Кабміну з переліком об'єктів будівництва і ремонту автодоріг країни в 2013 році.
Як повідомляється, документ визначає, куди і на що будуть витрачені 7,28 млрд грн, які в березні "Укравтодор" отримав від продажу своїх облігацій Укрексімбанку, Ощадбанку, Укргазбанку і Дельта Банку.
Заступник голови "Укравтодору" Володимир Галушко повідомив, що проект був прийнятий на засіданні уряду 20 березня.
Основна частина коштів - 6,98 млрд грн - піде на будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонти автодоріг загального користування державного і місцевого значення. Ще 300 млн грн планується витратити на п'ять автодоріг міжнародного значення: Київ-Ковель-Яготин, Київ-Чоп , Київ-Харків-Довжанський, Київ-Чернігів-Нові Яриловичі і Київ-Одеса. Понад третина всієї суми залучених грошей (2,25 млрд грн) отримають дві області - Донецька і Дніпропетровська. Для порівняння: Херсонській та Хмельницькій дістанеться 249,17 млн грн і 168,88 млн грн відповідно, Волинській - 104,3 млн грн, пише газета.
Явну диспропорцію в розподілі коштів між регіонами Володимир Галушко пояснив тим, що "об'єкти для будівництва, реконструкції та ремонту відбиралися за ступенем соціальної та економічної важливості".
"Наприклад, у Дніпропетровській та Донецькій областях буде добудована дорога, яка зв'яже Львів з Луганськом, що дозволить виконати доручення президента Віктора Януковича доїжджати за 11-13 год з одного кінця країни в інший", - зазначив Галушко.
За його словами, в 2011 і 2012 році, навпаки, велика частина коштів спрямовувалася в західні регіони:
"У нас автодороги загального користування з'єднуються між областями та містами, тому відбувається дисбаланс виділення коштів на той чи інший регіон".
Незважаючи на жалюгідний стан українських автомобільних доріг, в уряді не мають наміру збільшувати суму витрат на їх ремонт.
Вадим Гуржос, який керував "Укравтодором" у 2008-2010 роках, вважає: для того, щоб вивести українські автошляхи на якісно новий рівень, "необхідно збільшити щорічні вкладення в рази".
Коментарі
12