1 грудня 1913 року на заводах Генрі Форда ввели безперервну складальну лінію. Автомобілі сходили з конвеєра через кожні 2 год. 38 хв.
Американський підприємець став першою людиною, яка зробила автомобіль масовим.
До впровадження конвеєра робочі заводу обирали місце в цеху та збирали машини знизу доверху. Такий спосіб коштував дорого. Тільки багаті люди могли дозволити собі купити автомобіль.
Прототипом конвеєрних ліній Форда були м'ясопереробні заводи в Чикаго. Підвішені на гаках туші рухались по цеху по спеціальних дротах від робітника до робітника. Кожен з них виконував одну з необхідних операцій по переробці і пакуванню м'яса.
1910 року Генрі Форд побудував і запустив завод в Хайленд-парку. Через декілька років на ньому провели перший експеримент з використання складального конвеєра. Спочатку на збірку пішов генератор, потім двигун, а згодом і шасі.
Підприємець випробував свій конвеєр на початку 1913 року. Тоді 29 робітників виконували 29 операцій над пристроєм, котрий рухався між ними по спеціальному транспортеру. Це скоротило час збирання стартера з 20 хв. до 13 хв.
Інженери Форда згодом створили 2 аналогічні лінії для збирання двигуна і трансмісії до машини Model T. А 7 жовтня 1913-го на конвеєрі почали монтувати шасі. На початку грудня того ж року автомобілі сходили з конвеєра через кожні 2 год. 38 хв.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Новий рекорд: поліція конфіскувала авто за 30 с після купівлі
Скоротивши час на виробництво автомобіля, Генрі Форд знизив і його ціну. Як наслідок особиста машина стала доступна середньому класу. Model T спочатку коштувала $800, згодом $600. 1916 року ціна знизилась до $360. У міру зниження ціни стрімко збільшувалися продажі автомобілів.
Пізніше із заводських конвеєрів Model T почала виходити кожні 24 с. Ціна на машину впала до $300. До кінця 1916-го половина всіх машин світу були автомобілі Генрі Форда.
1927 року автомобілі Ford Model T зняли з виробництва. Усього виготовили та продали понад 15 млн екземплярів.
Коментарі