Зранку 23 жовтня у Києві на бульварі Лесі Українки сталася масштабна аварія. На завантаженій дорозі водій автокрану не впорався з керуванням і на швидкості врізався у кілька автомобілів. Вони за інерцією протаранили одне одного. Усього в аварії постраждала 21 машина.
Gazeta.ua розібралася, хто винен у аварії і хто платитиме за ремонт автомобілів.
Що відомо про аварію
Близько 10:00 на Печерську водій автокрана не впорався з керуванням і протаранив припарковані машини і ті, що рухалися дорогою. Загалом пошкодили 21 авто. Зокрема, Nissan, Mercedes, Toyota, Mazda, Smart.
На відео з камер спостереження видно, як пасажири вистрибували з пошкоджених машин під час аварії. Троє осіб звернутися за медичною допомогою. Вони мають незначні ушкодження. Жертв - немає. За попередньою версією слідства, в автокрана відмовили гальма. Водій пройшов тест на виявлення алкоголю. Драгер не виявив спиртного в його крові.
"Автопригода трапилася в годину пік, в дуже людному місці. На дорозі було багато машин. На відео видно, що вантажівка навіть не пробувала гальмувати", - розказує прес-секретар поліції Києва Оксана Блищик.
Що сталося на столичному Печерську
Аварію спровокував автокран із несправними гальмами. Судова автотехнічна експертиза визначатиме, як виникла несправність.
"Перш за все слід встановити причину аварії, як саме і за яких умов відмовили гальма. Якщо авто виїхало на дорогу несправним, відповідатимуть ті, хто його випустили. Якщо несправність раптово виникла у процесі руху і її неможливо було передбачити, винуватця аварії не буде", - каже Gazeta.ua автомобільний юрист Вадим Володарський.
Наразі поліція з'ясовує, кому належить автокран.
"Поки що не можна говорити, хто насправді винен в аварії. Необхідно провести ряд експертиз і встановити причину цього ДТП і чи дійсно винен саме водій. За автокран відповідає певна особа або компанія, яку ще потрібно встановити. Якщо на рейс випустили не придатний для їзди транспортний засіб, виникає багато питань до власника автокрана. Виходячи з логіки, автокран належить не водієві, а компанії або підприємцю", - розповідає автоюрист Богдан Глядик.
Хто виплачуватиме компенсації за пошкоджені авто
Усі власники автомобілів, які постраждали у ДТП, мають право на отримання компенсації. Водіям автомобілів, які застраховані КАСКО, збитки виплатить їхня страхова. Потім сама компанія від імені клієнта судитиметься і стягуватиме кошти з винуватця аварії. Іншим власникам машин, у яких не має КАСКО, а лише автоцивілка, необхідно звернутися у страхову компанію автокрана. Її можна знайти на сайті Моторно-транспортного страхового бюро за номером автомобіля. Після цього варто написати заяву в компанію. Вона протягом 10 днів надасть свого експерта для оцінки завданої шкоди.
"Слід звернутися до страхової, у якій застрахована цивільно-правова відповідальність автомобіля винуватця ДТП. Потім дочекатися постанови суду, якщо справа про адміністративну відповідальність, або відповідного вироку, якщо справа кримінальна. Лише тоді слід очікувати компенсації від страхової", - пояснює Володимир Володарський.
Утім з отриманням компенсації за матеріальну шкоду можуть виникнути проблеми. В Україні є обов'язкове страхування відповідальності водіїв транспортних засобів. Через ліміти грошей не вистачить на всіх.
"Через велику кількість задіяних в аварії автомобілів, компанія не зможе покрити усю шкоду. Максимальна сума на всі авто – півмільйона. За законом, страхова виплачує 100 тисяч гривень на один постраждалий автомобіль. Якщо загальний розмір шкоди за одним страховим випадком перевищує п'ятикратну страхову суму, то відшкодування кожному потерпілому пропорційно зменшується. Після технічної експертизи півмільйона розділять на 21 постраждалого. У залежності від збитків кожний потерпілий отримає відповідну суму. Коштів полісу не вистачає, щоб повністю покрити збитки усіх постраждалих. Тому вони у судовому порядку можуть стягнути гроші з власника автокрану", - пояснює Gazeta.ua начальник відділу зовнішніх зв'язків страхової компанії "ІНГО Україна" Олександр Мельничук.
Автомобілі отримали різні пошкодження. Зокрема, вм'ятини капоту, багажника, дверей, побиті вікна. Один з автомобілів у результаті зіткнення опинився на капоті іншої машини.
"Один із постраждалих в аварії автомобілів не підлягає відновленню – тотальне пошкодження. Тобто вартість ремонту перевищує його поточну вартість. Власник авто має право на повну компенсацію завданої шкоди, якщо має страховий поліс "КАСКО" або рахунок винуватця ДТП", - додає експерт.
Після подачі заяви на виплату протягом 90 днів страхова компанія повинна її здійснити.
Хто винен у масштабному ДТП
Відповідальність за ДТП лежить на компанії-власника автокрана. За фактом масової аварії на бульварі Лесі українки у столичній поліції відкрили кримінальне провадження за статтею порушення правил безпеки дорожнього руху. Водієві автокрана загрожує штраф, виправні роботи або обмеження волі на строк до трьох років.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Відмовили гальма: у поліції прокоментували масштабну аварію на столичному Печерську
"В інтернеті є відео, яке залучать до матеріалів кримінального провадження. Далі перевірятимемо, з якою метою водій опинився у центрі міста з таким габаритним транспортом. У ході слідства встановимо суми збитків і підключимо страхові компанії", - каже речник столичної поліції Оксана Блищик.
Як себе убезпечити
В аварії на бульварі Лесі Українки постраждали не тільки автомобілі, які рухалися дорогою, а й ті, що стояли припарковані у крайній лівій смузі.
"Щоб не стати заручником подібної ситуації, потрібно оформлювати поліс КАСКО. Це надійний спосіб, який допоможе водіям відбутися найменшими втратами. Інший вихід намагатися уникати подібних ситуацій", - радить Олександр Мельничук.
Якщо кожен водій зобов'язаний сідати за кермо з чинним полісом автоцивілки, то КАСКО не обов'язкове. Саме тому в країні автомобілів, які застраховані КАСКО, небагато. Ціна поліса залежить від моделі, марки і віку автомобіля, водійського стажу власника. Щоменший досвід у водія і дорожча машина, то більше коштує поліс.
"Найкращий способі економії при покупці КАСКО - франшиза. Її розмір впливає на підсумкову вартість полісу. Найдорожча франшиза – нульова. На ній не треба економити, якщо авто дорого коштує. Можна обрати поліс на захист від певних ризиків. Тобто, не повне КАСКО", - радить експерт.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Розірвало на частини: з'явились подробиці загибелі зірки комедійного шоу
Щодо автоцивілки, то у великих містах страхові компанії пропонують оформити додатковий захист. Він коштує 150-300 грн і збільшує відшкодування у два рази. За стандартною автоцивілкою, ліміт за збитки транспортному засобу - 100 тис. грн. З додатковим захистом - 200 тис. грн.
20 жовтня у ДТП під Києвом загинула Марина Поплавська – акторка відомого українського гумористичного проекту "Дизель шоу". Аварія трапилася близько 7 години ранку біля села Мила Києво-Святошинського району на автодорозі Київ – Чоп. Зокрема, автобус з акторами "Неоплан" зіткнувся з вантажним автомобілем "Нової пошти".
Коментарі