четвер, 18 жовтня 2018 18:30

Додатковий фінансовий тиск - екперт про розмитнення вживаних авто

Додатковий фінансовий тиск - екперт про розмитнення вживаних авто
Це думка окремого депутата, - Олег Омельницький

До законопроектів, що спрощують розмитнення вживаних авто запропонували понад 150 поправок. Член комітету з питань податкової політики Микола Фролов заявив, що Верховна Рада не прийме правку до законопроекту №8487. Поправка стосується податку на вживані авто, старші 5 років.

- Це думка окремого депутата. Їх більше чотирьохсот. Кожен має свою думку і не може відповідати за всю Верховну Раду. Тільки голосування у сесійному залі показує справжнє відношення уряду до певного закону чи правки, - каже каже Gazeta.ua автомобільний експерт і керівник компанії "Автоконсалтинг" Олег Омельницький. Він розповів про ймовірність прийняття законопроектів, що спрощують розмитнення вживаних авто.

Законопроекти про розмитнення євроблях прийняли в першому читанні. Яка ймовірність, що приймуть в другому?

- Це залежить від бажання депутатів вирішити питання. Правлячій коаліції вигідно стримувати прийняття цього законопроекту. Бо передбачено зниження акцизів. Тобто зменшення надходжень до бюджету.

Кому вигідне прийняття цих законопроектів?

- Тільки для держави. Додаткові кошти для бюджету. Чуємо популістичне гасло: "Давайте зменшимо податок і все буде гаразд". Але ми отримаємо збільшення кількості старих машин. Зруйнуємо ринок нових автомобілів. Зниження акцизного збору лобіюють власники нерозмитнених авто. Кажуть, що податковий тиск занадто високий. Це політична гра.

Варто враховувати, що цей податок вже існував

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Містить спеціальну лазерну відмітку - експерт розповів як фіксуватимуть порушників на дорозі

Який шанс, що пункт про окремий податок на всі транспортні засоби, старші 5 років, все-таки приймуть?

- Варто враховувати, що цей податок вже існував. Його відмінили і замінили збільшеним акцизом на паливо. Тобто податок міститься у вартості палива. Але його не платять власники електромобілів. Не вносять фінансової відповідальності за утримання доріг, інфраструктури. Тому рано чи пізно до ідеї транспортного податку депутати повернуться.

Якщо правку затвердять, що вона дасть?

- Для держави - з податку будуть додаткові надходження для бюджету. Для власника авто - ніякої користі. Це додатковий фінансовий тиск. Автомобілі у нас занадто дорогі. Тому важко коментувати і щось казати, бо не зрозуміла сама ціль цього податку. У країнах Євросоюзу подібні податки існують давно. Наприклад, у Німеччині він деференційований . У залежності від віку та екологічного класу зростає.

Що взагалі чекає ринок вживаних авто з нового року?

- По-перше, так званий пільговий акциз на авто з іноземною реєстрацією діє до кінця цього року. Зараз кожен місяць рекордна кількість ввезення євроблях . Ринок став більшим, ніж ринок нових авто. Якщо не приймуть зниження акцизу, як пропонується у законопроектах № 8487 і №8488, ринок вживаних автівок зменшуватиметься.

В Україні розмитнення автомобілів з іноземними номерами може стати доступнішим. Скільки буде коштувати б/у автомобіль, якщо депутати Верховної Ради затвердять "законопроекти Ніни Южаніної" 8487 і 8488. Згідно з пропозиціями Южаніної, базова ставка на автомобіль із бензиновим двигуном складе 50 євро, а з дизельним - на 25 євро більше. Матимуть свій коефіцієнт. Для нових і тих авто, які були зроблені не пізніше 1 року, коефіцієнт складе одиницю. Крім акцизу, потрібно буде заплатити ще ПДВ, податок на ввезення і податок до Пенсійного фонду.

Зараз ви читаєте новину «Додатковий фінансовий тиск - екперт про розмитнення вживаних авто». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі