Часто, попри потужний двигун, автомобіль із затримкою реагує на педаль газу або повільно набирає швидкість, тому серед водіїв збільшилося число охочих змінити характеристики своїх машини.
"Для цього достатньо зробити чіп-тюнінг головного блока управління автомобіля, - розповідає Ілля Ковтун директор компанії автотюнінгу "GT Club ", що на столичній вул. Новокостянтинівській. - До блока управління "стікається" вся інформація із датчиків і пристроїв".
Процесор блоку управління приймає рішення скільки паливної суміші вприскувати у циліндри двигуна, у яких пропорціях повітря і пального вона готуватиметься в інжекторі, на скільки відкриватимуться впускні та випускні клапани.
"Щоб змінити порядок роботи двигуна, потрібно перепрошити процесор блоку управління, тобто встановити іншу програму або вдосконалити заводську".
Для зміни програми автомайстер під'єднує свій комп'ютер до діагностичного роз'єму, що зазвичай знаходиться під рульовою колонкою. Потім копіює її на свій комп'ютер, там вдосконалює її й знову записує.
"Буває, що для перепрошивки потрібно знімати блок управління двигуном. Всі копії оригінальних програм ми зберігаємо. Якщо господар надумає повернути її, ми це зробимо".
Після модернізації електронної системи змінюється реакція автомобіля на натискання педалі газу та прискорення на різних передачах. Може зрости потужність і змінитися витрати пального.
"Я, наприклад, свій старенький Passat перепрошив ще 2009 року. Машина почала швидше розганятися, двигун став потужніший — замість 150 кінських видає 190. При спокійній їзді моє авто економить літр бензину, а при швидкій — бере на півлітри більше, ніж раніше".
Програма блоку управління, яку встановлюють на заводі, складена так, щоб характеристики машин відповідали всім вимогам тих країн, де продають ці автомобілі.
"У Німеччині, наприклад, дуже суворі екологічні норми, у Англії — швидкісні, максимальна дозволена швидкість по місту — 48 км/год. Через це автовиробники обмежують потужність електронікою. Часто умови, для яких передбачені ці машини, не відповідають українським реаліям. Приміром, багато клієнтів до нас звертаються, бо їхні автомобілі обладнані електронною педаллю газу. Машина реагує на натиск педалі газ із затримкою у кілька секунд. Це навіть небезпечно під час обгону на наших двосмугових дорогах."
При переведенні автомобіля із бензину на газ також необхідно робити чіп-тюнінг головного блока управління. Інакше двигун на газу працюватиме некоректно.
"Багато наших клієнтів просять зробити перепрошивку для іншого виду пального. І це правильно, бо двигун більшості машин призначений для бензину, а використовується, наприклад, газ або бензин із іншим октановим числом. Відповідно потрібен інший ступінь стиснення, інші пропорції вироблення паливної суміші. За це відповідає електроніка, її слід перелаштувати, інакше двигун швидше зношуватиметься, газ вибухатиме у випускній системі, доведеться її часто міняти та й пального йтиме більше, ніж потрібно".
Деякі автовиробники ставлять на однакові машини ідентичні двигуни, змінюють лише прошивку в одній із моделей на таку, яка робить машину прудкішою. Позиціонують її, як іншу потужнішу модель й продають дорожче.
"Volkswagen Golf роблять із 1,4-літровим турбо-двигуном на 140 та 170 кінських сил. Насправді двигуни з 140 та 170 "кіньми" цих машин однакові, просто прошивка блоку управління різна. А Volkswagen Golf із 170 кінськими силами продають дорожче на 2 тисячі доларів, за 30 тисяч. Це такий маркетинговий хід компанії".
Зміна програми автомобіля до 2008 року випуску коштує від 1 тис. грн, новішої — від 1200.
Перепрошивка автомобілів преміального класу через складну електроніку коштує дорожче — в середньому 4 тис. грн.
"Поки що неможливо перепрограмувати лише Lexus й Toyota. Решта легко піддається чіп-тюнінгу, навіть мото- та водна техніка".
Коментарі
8