З перших чисел квітня у Києві та області очікують весняну повінь. Надмірна кількість води на дорогах і тротуарах з'явиться через розтавання снігу в наслідок різкого потепління до +10 градусів.
Вода при надмірному потраплянні у двигун автомобіля та електровузли може завдати значних витрат автолюбителям, адже більшість страхових компаній не відшкодовують поломок, спричинених потраплянням води у двигун, каже інструктор-викладач "Драйв клубу "Альфа-щит" Олексій Пилипенко.
В інтерв'ю Gazeta.ua він розповів, як вберегти автомобіль під час повені.
- Яких заходів має вжити водій перед різким підвищенням температури, коли сніг почне танути?
- Потрібно припаркувати машину якомога вище. У жодному разі не лишати її на спусках, низинах і біля решіток водостоків. Зазвичай такі решітки розташовують у низині, вони забиваються і за півдня-день автомобіль до порога заллє водою. Також не варто ставити машину під деревами та високими будівлями. Старі дерева під вагою вологи часто падають. А з будинків можуть відвалитися бурулі або відчинені вікна.
- Який максимальний рівень води може безболісно долати автомобіль?
- Все залежить від його кліренсу та пристосування до важких дорожніх умов. Загалом будь-який автомобіль без шкоди може долати калюжу, якщо рівень води у ній не більший 2/3 діаметра колеса.
- Як краще проходити водну перешкоду в 2/3 діаметра колеса?
- Лише на понижених передачах. Міцно тримайте кермо, розведіть злегка лікті. Це щоб кермове колесо не вибило з рук, адже під водою може бути каміння, цегла чи вибоїна. Коли калюжа на повороті, колеса тримають паралельно кузову. Використовуєте ступеневе керування, повертайте кермо потроху. Уникайте різких прискорень й екстреного гальмування. Коли вода потрапляє на пісок біля бордюрів, виходить слизька речовина, подібна до глини. Під час прискорення машину може занести на ній у сусідній ряд чи на бордюр. Якщо гальмуватимете різко, може статися те ж саме.
- До яких ще екстрених ситуацій під час проходження водної перешкоди потрібно бути готовим?
- Коли машина перебрідає воду, часто виникає аквапланування - авто раптово починає "пливти" по воді, а кермо крутиться дуже легко. Аквапланування починається раптово, так само раптово і закінчується. Під час такої ситуації раджу не робити різких маневрів, не гальмувати, тримати кермо паралельно кузову. Найгірше, що може статися, то це коли автомобіль потрапить колесом у відчинений люк, розіб'є підвіску, а в двигун при цьому зайде вода. І якщо підвіску ще можна буде відновити, двигунові доведеться робити капітальний ремонт із заміною деталей.
- Як вода може потрапити у двигун? І які саме деталі силового агрегату можуть зіпсуватися?
- Вода потрапляє у камеру згоряння двигуна через повітряний фільтр. Тоді на такті стиску, коли обидва клапани закриті, поршень, рухаючись вгору, впирається у водну пробку. Тиск усередині циліндра суттєво підвищується. А двигун, продовжуючи цикл, намагається довести шатун до верхньої точки. Практично, поршні в одному або декількох циліндрах одразу зупиняються, а колінчастий вал, продовжуючи обертатися, приймає на себе величезні навантаження. Він гне шатуни, ламає пальці поршнів і часто ламається сам. Поршневу групу після гідроудару, як правило, повністю міняють. Це обходиться у десятки тисяч гривень. Особливо небезпечний гідроудар для дизелів.
- Як поводитиметься двигун, який отримав гідроудар?
- Машина одразу заглохне. Якщо двигун "сьорбнув" небагато води, достатньо почекати 3 хвилини, а потім знову спробувати завести машину. За цей час краплі води мають випаруватися із моторного відсіку. Якщо ви почекали понад 10-15 хвилин, а двигун все одно не заводиться й ви стоїте у великій калюжі, то скористайтеся стартером. Увімкніть першу передачу й тримайте постійно повернутим ключ запалювання. Тоді працюватиме лише стартер, він витягне автомобіль із водойми. У такій ситуації не варто відчиняти двері, бо вода може зайти у салон. Про це у подібних ситуаціях забувають навіть водії із досвідом. Після цього потрібно розбирати та просушувати весь салон, перевіряти всі контакти на запобіжниках, реле тощо.
Коментарі
18