пʼятниця, 30 червня 2017 15:19

200 км за годину не межа - тест-драйв спортивного Ford Fiesta
37

Силует машини виглядає динамічно
Фото: Володимир Мукан
Здвоєна вихлопна труба, спойлери і козирок підкреслюють спортивний характер.
Задній двірник автоматично вмикається після увімкнення задньої передачі
Автомобіль зовні відрізняється від стандартної моделі зміненими бамперами й деякими деталями екстер'єру. У нього інакші ліхтарі, на решітці радіатора та задній дверці - шильдик ST
Спортивну версію тридверного хетчбека Ford Fiesta ST почали продавати торік

Спортивну версію 3-дверного хетчбека Ford Fiesta ST почали продавати торік. Автомобіль призначений для активної їзди. Оснащений турбованим бензиновим двигуном потужністю 180 к. с., механічною 6-ступеневою коробкою передач і пристосованою для високих швидкостей підвіскою.

Випускають модель у Німеччині на заводі американської компанії Ford. Коштує машина 615 тис. грн. Беремо її на тест-драйв, щоб випробувати у міських умовах їзди та на трасі.

Автор: Володимир Мукан
   Ford Fiesta ST у тридверному кузові
Ford Fiesta ST у тридверному кузові

Автомобіль зовні відрізняється від стандартної моделі зміненими бамперами й деякими деталями екстер'єру. У нього інакші ліхтарі, на решітці радіатора та задній дверці - шильдик ST. Легковик виглядає гармонійно. Його силует каплеподібний, ребра жорсткості на накладці під бічними дверима й спойлер додають динаміки. А низькопрофільна гума на литих дисках і здвоєна вихлопна труба окреслюють спортивний характер.

Сідаю за кермо

Перше, що впадає в очі після відчинення дверей, - це накладка з назвою моделі на порозі з червоною підсвіткою й спортивні сидіння Recaro. Сідаючи у них, водій фактично зливається з автомобілем. У кріслах хороша бічна підтримка і добре продумана форма. Посадка за кермом зручна.

Автор: Володимир Мукан
  Торпеда, як і в звичайних Fiesta, виконана із твердого пластика з елементами м'якого. Ввечері помітно, як вона підсвічується червоним
Торпеда, як і в звичайних Fiesta, виконана із твердого пластика з елементами м'якого. Ввечері помітно, як вона підсвічується червоним

Діапазон налаштування рульової колонки великий. Можна зручно вмоститися як невисоким водіям, так і тим, хто має зріст понад 188 см.

Підвіска автомобіля жорстка - відчуваються наїзди навіть на невеликі вибоїни

Торпеда, як і в звичайних Fiesta, виконана із твердого пластику з елементами м'якого. Ввечері помітно, як вона підсвічується червоним. У центрі - невеликий монітор мультимедійної системи Ford SYNC, основновним програвачем якої є японська Sony. Над екраном масивний козирок, що захищає від сонця. Тому зображення завжди добре видно.

Автор: Володимир Мукан
  Підсвітка панелі приладів не нав’язлива
Підсвітка панелі приладів не нав’язлива

Сама музична система трохи нижче, оздоблена глянцевою пластмасою. Зручно, що її кнопки невеликі й випуклі. До них швидко звикаєш і можна здійснювати різноманітні маніпуляції, не відриваючи очей від дороги.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Великий багажник і хороша керованість - тест-драйв універсала Chevrolet Cruze

Блок керування обдувом, пічкою й кондиціонером виконаний у стилі Ford. Має екран. Всі кнопки для налаштувань розташовані у зручних місцях. До них швидко звикаєш. Тим, хто їздив в інших автомобілях цієї марки, звикати не треба.

Автор: Володимир Мукан
  Мультимедійний центр автомобіля. Кнопки на ньому зумисне зробили випуклими. Їх зручно шукати в темряві
Мультимедійний центр автомобіля. Кнопки на ньому зумисне зробили випуклими. Їх зручно шукати в темряві

Загалом ергономіка машини непогано продумана. Скажімо, у німецького Volkswagen Polo GTI цього ж класу дифлектори обдуву розташовані у менш вдалому місці. І на монітор треба опускати час від часу очі.

Тисну кнопку на кермі й кажу "ФМ" - вмикається приймач на радіостанції, яку нещодавно слухав

Приємним на дотик є руків'я коробки передач. З боків обтягнуте шкірою, а по центру - із металевою накладкою. Холод від цього матеріалу дає відчуття міцності автомобіля.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Спортивна керованість і яскравий дизайн - тест-драйв Nissan Juke

Кермо невеликого діаметра, обтягнуте приємною на дотик шкірою й оздоблено вставками з алюмінію. Воно не перевантажене кнопками. Лише на лівій спиці розмістили невеликий блок керування магнітолою. В центрі цього кнопочного блочка кнопка системи Ford SYNC. Натиснувши її, можна дати команду музичній системі - й вона її виконає. Наприклад, кому зателефонувати, увімкнути приймач чи музику з диску або іншого носія.

Автор: Володимир Мукан
  Між стандартними кнопками на кермі є кнопка голосових команд. Достатньо її затиснути й продиктувати якесь побажання, як мультимедійна система його виконає. Наприклад, набере потрібний номер телефону чи знайде радіостанцію
Між стандартними кнопками на кермі є кнопка голосових команд. Достатньо її затиснути й продиктувати якесь побажання, як мультимедійна система його виконає. Наприклад, набере потрібний номер телефону чи знайде радіостанцію

Підрульові перемикачі встановлені трохи далі від керма. Таким чином швидко обертати рульове колесо зручно й нічого не заважає.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Тест-драйв Ford Mondeo Hybrid

Над салонним дзеркалом масивний штурманський ліхтар. Він на три кнопки - звичайний і простий в управлінні. Біля нього решітка мікрофона. До речі його чутливість значно краща, ніж у вищих за класом японських моделях Nissan Juke та корейському Hyundai Elantra. Трохи бракує відведеного футляра для окуляр неподалік місця водія.

Автор: Володимир Мукан
  Перемикач режимів роботи двірників. У повній комплектації автомобіль оснащений датчиком дощу.
Перемикач режимів роботи двірників. У повній комплектації автомобіль оснащений датчиком дощу.

Підлокітник між передніми сидіннями жорсткий, вперед-назад не регулюється. Він доволі місткий всередині. Під кришкою є спеціальний жолоб для дротів - якщо, наприклад, потрібно зарядити якийсь ґаджет в боксі й треба тягнути шнур від розетки на 12 Вт.

Оглядаємо салон

Оскільки автомобіль малого класу, то й салон в нього невеликий. Якщо спереду можуть зручно влаштуватися люди зростом під два метри і їм не буде дискомфортно, то ззаду чоловікам заввишки понад 180 сантиметрів буде тіснувато. Але коли переднє сидіння налаштоване для людини невисокого або середнього зросту, проїхати позаду якусь сотню кілометрів не буде складно.

Автор: Володимир Мукан
  Оскільки автомобіль малого класу, то й салон в нього невеликий. Якщо спереду можуть зручно влаштуватися люди зростом під два метри і їм не буде дискомфортно, то ззаду чоловікам заввишки понад 180 сантиметрів буде тіснувато.
Оскільки автомобіль малого класу, то й салон в нього невеликий. Якщо спереду можуть зручно влаштуватися люди зростом під два метри і їм не буде дискомфортно, то ззаду чоловікам заввишки понад 180 сантиметрів буде тіснувато.

Пластикові карти боковин зроблені із максимальним заглибленням всередину. Це дозволило вивільнити більше місця для рук пасажирів. Також передбачена поличка, куди можна покласти журнал чи планшет. Добре, що на задньому сидінні не робили надмірної рель'єфності та відкидного підлокітника. Це дозволяє, якщо потрібно, всадити там і третього пасажира. Правда, для нього підголівник не передбачений і його колінам може заважати короб переднього підлокітника.

Автор: Володимир Мукан
  Блок системи кондиціонування
Блок системи кондиціонування

Стеля у салоні чорна. Це практично і стильно. Останнім часом багато європейських автовиробників експериментують із дизайном і кольором стелі для іміджевих і спортивних моделей.

Автор: Володимир Мукан
  Місця для речей у багажнику небагато - 276 літрів.
Місця для речей у багажнику небагато - 276 літрів.

Оглядаємо багажник

Дверця багажника достатньо широка, тому відкриває непоганий доступ до відсіку. Його можна відчинити кнопкою над номерним знаком. Місця для речей небагато - 276 л. У французького Peugeot 208 на 4 л більше. Проте у Ford передбачили кріплення для речей. Є пасок для закріплення багажу, спеціальні липучки на боковині. З їхньою допомогою можна зафіксувати сумки, рюкзаки та інші речі з тканини. Також є два гачки й відокремлені спеціальними перегородками дві ніші. Туди можна ставити пляшки, аби не розлилися, й речі, які важливо не пошкодити в дорозі. Під фальшпідлогою - докатка. Її розмістили таким чином, щоб заощадити місце - випуклою частиною вниз. У внутрішній частині диску в спеціальному органайзері - домкрат і балонний ключ.

Автор: Володимир Мукан
  У багажнику передбачили кріплення для речей. Є пасок для закріплення багажу, спеціальні липучки на боковині. За їхньою допомогою можна зафіксувати тряпчані сумки, рюкзаки та інші тканиняні речі. Також є два гачки й відокремлені спеціальними перегородками дві ніші
У багажнику передбачили кріплення для речей. Є пасок для закріплення багажу, спеціальні липучки на боковині. За їхньою допомогою можна зафіксувати тряпчані сумки, рюкзаки та інші тканиняні речі. Також є два гачки й відокремлені спеціальними перегородками дві ніші

Простір для вантажу можна збільшити, розклавши спинки заднього сидіння. Вони розкладаються у пропорції 40:60.

До 50 км за годину відчувається великий запас потужності двигуна. Складається враження, що автомобілю складно їхати на низькій швидкості

Рушаємо

Огляд із водійського місця гарний. Не зважаючи на те, що дзеркала невеликого розміру, вони добре охоплюють простір позаду. Щоб зчитувати дані з монітора мультимедійної системи, не доводиться відволікатися від дороги, бо він розташований над торпедою. Наприклад, у спортивній версії Skoda Fabia дивитися на монітор під час руху незручно, бо він розташований низько. Також добре читаються дані із панелі приладів. Вся увага зосереджена саме на показниках спідометра, тахометра і приладу рівня пального. Зручно, що збивати дані одометра можна не маніпуляціями на підрульових перемикачах, а кнопкою на панелі приладів.

Автор: Володимир Мукан
  Дані з панелі приладів зчитувати легко. Для температури двигуна окремого приладу не відвели. Цей показник відображає цифровий екран бортового комп’ютера
Дані з панелі приладів зчитувати легко. Для температури двигуна окремого приладу не відвели. Цей показник відображає цифровий екран бортового комп’ютера

Через широкі двері бічна стійка кузова розташована трохи далі від водія, ніж у такій 5-дверній моделі. Через це тягнутися так далеко за паском безпеки трохи незвично.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Великий салон і мала витрата палива — тест-драйв Nissan Sentra

У автомобіля безключовий запуск двигуна. Достатньо, щоб із водієм був брелок. Тисну кнопку "Старт" біля керма - й двигун заводиться. Витискаю зчеплення й переводжу важіль коробки передач у режим R, щоб здати назад із парковки. Після цього бічне праве люстерко опускається вниз і відображає простір біля заднього правого колеса. Щойно переводжу важіль на першу передачу - стає у те положення, де було раніше.

Автор: Володимир Мукан
  У автомобіля жорстка підвіска. Проте під час їзди на бруківці особливого дискомфорту немає
У автомобіля жорстка підвіска. Проте під час їзди на бруківці особливого дискомфорту немає

Педаль газу нечутлива. Але коли притискаю її на 1/5 руху, машина починає миттєво прискорюватися. Двигун видає характерний для спортивних машин низький гул. За ним добре відчувається, коли треба перемикати передачі. Цікаво, що на панелі приладів бортовий комп'ютер "підказує" водію, коли їх треба перемикати. Якщо їхати за цими рекомендаціями, можна вийти на максимально малу витрату палива.

Автор: Володимир Мукан
  Здвоєна вихлопна труба, спойлери і козирок підкреслюють спортивний характер.
Здвоєна вихлопна труба, спойлери і козирок підкреслюють спортивний характер.

Передачі перемикати приємно. Хід важеля невеликий, але він чітко знаходить своє місце за найлегшого поштовха. Кермо автомобіля надзвичайно гостре - машина одразу реагує на найменший його поворот. Це створює відчуття повної керованості авто. У такого ж за класом Volkswagen Polo GTI кермо в'яліше, але педаль газу чутливіша.

При 200 км на годину відчуття від їзди таке, ніби у звичайному авто при 130

Виїжджаю на столичну вул. Жилянську, де невелика тягнучка. Намагаюся змінювати ряди дороги на ті, що рухаються швидко. За рахунок розмірів і швидкого прискорення, машина дуже маневрена. Підвіска автомобіля жорстка - відчуваються наїзди навіть на невеликі вибоїни. Але водночас в автомобілі відчутний тільки глухий стук. Ні звуку пластику, ні сторонніх шумів немає. Середні та глибокі ями оминаю, адже посадка автомобіля низька - 14 см, можна пошкодити бампер. Та й гума низькопрофільна, на поганій дорозі її не складно порвати чи подряпати колісний диск. Виїжджаю на вул. Володимирську. Бруківкою машина їде без різких коливань і стуків. Залишається повністю керована.

Автор: Володимир Мукан
  Дзеркало заднього огляду на правій дверці опускається вниз після увімкнення задньої передачі
Дзеркало заднього огляду на правій дверці опускається вниз після увімкнення задньої передачі

На швидкості до 50 км за годину відчувається великий запас потужності двигуна. Виникає враження, що автомобілю складно їхати на низькій швидкості. Щойно звільняється дорога, я виїжджаю на Набережно-Хрещатицьку, розганяю авто до 70 км за годину. На такій швидкості педаль газу стає чутлива. Достатньо тільки торкнутися, як стрілка спідометра показує на 20-30 км за годину більше. В авто хороша шумоізоляція. Завдяки ній у салоні швидкість відчувається менша, ніж насправді. Гальма автомобіля потужні й чутливі.

Автор: Володимир Мукан
  Задні ліхтарі ST за дизайном відрізняються від стандартних
Задні ліхтарі ST за дизайном відрізняються від стандартних

На міській дорозі за різких маневрів машина споживає 7,2-7,5 л. Якщо їздити спокійно й дотримуватися за перемикання передач підказок бортового комп'ютера можна вийти на споживання 6,8-7 л.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чим здивує новий китайський кросовер Chery - тест-драйв Tiggo 5

На заміській дорозі розганяюся з місця за 7 с до 100 км за годину. За швидкості 120-130 км за годину на крутих поворотах можна не гальмувати. Адже машину фактично не кренить за рахунок жорсткої підвіски. Правда, кермо крутити на такій швидкості стає важче. Таким чином це унеможливлює аварію через якийсь помилковий рух. На Бориспільській трасі вдається розігнати авто майже до 200 км за годину й потім знизити до 180. На 180 км в авто більше аеродинамічних шумів. Машина лишається добре керована. Двигун працює на вищих обертах, але педаль газу не витиснута до підлоги, запасу потужності ще достатньо для розгону. Проте не роблю цього. Майже при 200 км на годину відчуття від їзди таке, ніби у звичайному авто при 130.

Автор: Володимир Мукан
  У автомобіля невеликий кліренс. Машина призначена для їзди рівними дорогами
У автомобіля невеликий кліренс. Машина призначена для їзди рівними дорогами

На високій швидкості стає у пригоді голосове керування мультимедійною системою. Тисну кнопку на кермі й кажу "ФМ" - вмикається приймач на радіостанції, яку нещодавно слухав. Цікаво, що на високій швидкості витрата пального приблизно така, як у місті - 7-7,8 л. Коли переходжу на нижчу швидкість - 100-120 км за годину - бортовий комп'ютер показує витрату - 4,5-5 л.

Автор: Володимир Мукан
  Шильдик ST вказує на спортивний характер машини
Шильдик ST вказує на спортивний характер машини

Ford Fiesta ST - динамічний і маневрений автомобіль для активної їзди міськими дорогами і швидкісними трасами. Машина підійде тим, хто любить отримувати задоволення від їзди й цінує точну керованість.

Зараз ви читаєте новину «200 км за годину не межа - тест-драйв спортивного Ford Fiesta». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі