В Україні хочуть підвищити мита на ввіз іномарок. За оцінками спеціалістів, тепер на машину вартістю у 10-15 тисяч доларів ввізні мита складуть 1,5-2 тисячі доларів. Очікується дуже суттєве подорожчання авто.
Окрім того, Міністерство економічного розвитку і торгівлі роздумує над введенням мит на білоруські нафтопродукти. На сьогодні нафтопереробники просять ввести мита в розмірі 180 доларів за тону. Це доволі суттєвий ріст ціни. Бензин і дизельне паливо може подорожчати на 1-1,3 гривні за літр.
Будь-яке мито означає зростання цін всередині країни. При цьому за ці мита власники нафтопереробних заводів чи вітчизняні виробники авто не беруть на себе ніяких зобов'язань щодо поліпшення якості продукції. Сподіваюся, у влади вистачить компетенції не виконувати усіх вимог, бо всі вони б'ють по споживачу і погіршують його платоспроможність.
За всіма цими митами стоять певні бізнес-інтереси. Так, власники старих українських підприємств у автомобілебудівній сфері вже не можуть конкурувати із зарубіжними виробниками через свою технологічну відсталість. От і намагаються за допомогою уряду захистити свої інтереси. Ні до чого хорошого це не призведе. Це вирішення питання своєї рентабельності за рахунок споживача.
Нещодавно міністр інфраструктури заявив, що в Україні потрібно підвищити акцизи на бензин і дизпаливо. Мовляв, в Україні ставка акцизу за тонну бензину становить 198 євро за тону, а в Європі - 466 євро. На щастя, міністр швидко зняв це питання з порядку. Обмовилася людина, м'яко кажучи. Бо назвали такі цифри, які просто на голову не налізають.
В уряді постійно шукають шляхи фінансування дорожнього будівництва. Акцизний збір з бензину йде цільовим чином на будівництво доріг. Але тут є декілька проблем. По-перше, не всі акцизи повністю потрапляють до бюджету. Близько 20 відсотків акцизів, які виплачує споживач, держава не отримує через контрабанду та фальсифікат. На заправках продають контрабандний або підробний бензин. Користувачі за нього сплачують повністю, але до бюджету акцизи не доходять. По-друге, незрозуміло, скільки крадуть на етапі будівництва доріг. Половина точно йде повз касу.
Просто взяти і підвищити податки - це найпримітивніший шлях. Але, якщо ми маємо такі величезні дірки у бюджеті на кордоні, це ніяк не допоможе відремонтувати дороги. Просто збільшені податки потечуть у ці дірки з новою силою.
Треба вирішувати питання, як не дати цим грошам текти повз бюджет. А потім, коли вся система працюватиме, збирати гроші. Якщо не вистачатиме на будування доріг, трохи підняти акциз. Та поки будуть дірки, ставки можна піднімати нескінченно - кошти все одно будуть йти як вода у пісок.
Щоб система працювала, треба просто-напросто заборонити красти. Ми годуємо купу силовиків, на утримання яких постійно збільшують відрахування. Це і держмитниця, і СБУ, і міліція, і прокуратура. Вони мають нарешті почати робити свою роботу. Не треба нічого реформувати. Ці органи мають добросовісно виконувати свої обов'язки, і все налагодиться.
Комментарии
6