— Як пройшло побачення? — запитую приятеля Тома. Він розчаровано зітхає. — Інга "прогуглила" моє ім'я. Вилізли фотографії минулого Різдва з колишньою дружиною. Я просто не встиг Інзі про все розказати! Тепер вона не хоче мене й бачити. Чортів інтернет. Половина мого життя — у фотографіях он-лайн. Я збираюся знищити свої останні 10 років із кіберпростору.
— Яким чином? — цікавлюся.
— Знайшов таку фірму, — Том пожвавився. — Вони і справді можуть обновити твій імідж он-лайн, правда, доведеться заплатити.
Я записала назву й інтернет-сторінку фірми — раптом і мені колись доведеться підчищати своє інтернет-минуле?
Поки що в Америці є лише кілька компаній, що працюють над покращенням іміджу клієнтів в інтернеті. Але, впевнена, ця галузь буде стрімко розвиватися в найближчому майбутньому. Якщо інформація з'являється он-лайн — її дуже важко, а іноді просто неможливо видалити. Щоб урятувати репутацію, доводиться обдурювати алгоритми пошукових машин. Люди, які розуміють механізми інтернет-мережі, наповнюють веб позитивним змістом про себе і заводять додаткові рахунки на мережах Твіттер, Лінкедін, інших. Тоді під час пошуку за ім'ям ці сайти з'являються першими й посувають негативні на другий план. Але ці тактики мають обмеження, особливо коли певні веб-сторінки популярні й оптимізовані для пошуку. Тоді настає час для експертів — програмісти створюють фальшиві веб-сайти, що підтримують позитивну репутацію клієнта. Також вони можуть звертатися до блогерів, апелюючи до їхньої порядності та людяності, й просити вилучити певну інформацію. Деякі сайти складніші за інші. Приміром, кожен може редагувати Вікіпедію, а от видаляти небажані фото з Ґуґл ще ніхто не навчився.
Під час колапсу 2008 року банкіри з Волл-стріт наймали он-лайн-спеціалістів, щоб захистити своє ім'я. Знаменитості також наймають подібних фахівців, аби уникнути злісних пліток у мережі. Але навіть рядові американці зіштовхуються з проблемами власного іміджу он-лайн. Скажімо, випускник коледжу намагається позбутися фото з п'яної вечірки перед наймом на відповідальну роботу. Поважний юрист намагається почистити дописи на блогах, як його затримали за перевищення швидкості.
Клієнти поділяються на дві категорії. Пасивні бажають вилучити певну інформацію з інтернету. Активні хочуть, щоб їхній імідж постійно моніторили. Ціна за послуги може бути різною. Більш-менш пересічним громадянам поточне відстеження іміджу в інтернеті обійдеться в $120–600 на рік. Знаменитості, політики та менеджери найвищого рівня платитимуть $5–10 тис. на місяць через високий рівень конфіденційності роботи та за великий обсяг інформації, яку доводиться обробляти.
Найгірше, якщо клієнт має рідкісне ім'я. Вони чіпко "зависають" в інтернеті, й тоді справді потрібна допомога спеціалістів. Є випадки, коли люди навіть змінювали прізвища, щоб позбутися компрометуючого минулого в кіберпросторі та "розчинитися" в морі тезок
Комментарии