Український ринок мобілізується на пошук нафтопродуктів

Наразі йде битва за угорський напрямок

Кабмін звільнив голову "Укртранснафти" Миколу Гавриленко та призначив Володимира Цепенду — начальника управління закупівель "Укртрансгазу".

Не хочу акцентувати на наківських кадрових інтригах, зараз не до цього. Зрештою це право пана Вітренко формувати свою команду.

За моїми даними, премʼєру обгрунтували необхідність звільнення Гавриленко недостатніми успіхами у проєкті реверсного запуску нафтопродуктопроводу "Прикарпатзахідтранс".

В країні паливна криза, ринок мобілізований на пошук нафтопродуктів. Подейкують, що однією з умов нещодавнього подовження контракту Кабміну з Вітренком була саме активна участь НАКу у постачанні пального. Незадовго до цього в НАКу зявився Володимир Бичков, який очолив трейдинг.

НАК та уряд заявили про доволі продуктивну позицію: державний оператор буде намагатись шукати унікальні можливості для імпорту, аби не створювати зайвий тиск по напрямкам, де сьогодні активно контрактується приватний бізнес.

Найбільш перспективним таким джерелом є Угорщина, з якою ми з'єднані згаданим нафтопродуктопроводом. Перемовини з угорським MOL "Укртранснафта" розпочала ще на початку травня й домовилась про транспортування 35 тис. т дизпального щомісяця. Але це мають бути не угорські ресурси, а постачання українських трейдерів, які отримали можливість привозити пальне з дальніх європейських рубежів, зливати їх в Угорщині з подальшим транспортуванням в Україну. MOL у свою чергу заявив, що власних ресурсів не має, але з "барского плеча" пообіцяв постачати цілих 5000 т (1,5% від наших мінімальних потреб).

Фахівці оцінюють потенціал угорьского напрямку у 200 тис. т нафтопродуктів, притому що є технічна можливість поступового прокачування як дизпального, так й бензину

Довідково: фахівці оцінюють потенціал цього напрямку у 200 тис. т нафтопродуктів, притому що є технічна можливість поступового прокачування як дизпального, так й бензину.

Оскільки нафтопродуктопровід зараз перебуває в управлінні "Укртранснафти", заміна його керівника була необхідна Вітренку ще й з точки зору ефективності реалізації проекту.

Отже, НАК отримав все, що необхідно. Попереду нові перемовини з MOL, який повністю підконтрольний уряду Віктора Орбана – найбільшого друга РФ у Європі. Саме Угорщина сьогодні блокує нафтове ембарго.

Уявіть, тільки на різниці цін на нафту НПЗ MOL у Словаччині та Угорщині мають 30-відсотковий дисконт або $35/бар. (біля $255/т нафти). Сумарно на 9 млн т нафти це $2,3 млрд на рік. До цього, вочевидь, треба ще додати персональний дисконт Угорщини від ринкових цін на російську нафту, який не розголошується, але без сумнівів є дуже суттєвим. Гадаю, говорити про $3 млрд можна спокійно. Але в цьому й слабкість угорців. Адже нафту вони отримую нашою гілкою нафтопроводу "Дружба". Гілкою, як є голкою.

Побажаємо "нафтовій" команді НАКу успіхів та чекаємо на гарні новини!

Оригінал

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі