Процес відступу Росії з України заморожений

Путін не хоче припиняти стріляти

Щодо проєкту так званого нового Мінського протоколу, який вже оприлюднили ЗМІ і який може бути підписаний 25 березня.

У тексті проєкту документу йдеться про домовленості щодо чотирьох питань:

1. Обмін 51/40 з числа встановлених. Ви пам'ятаєте це дотепне визначення від Путіна - всіх встановлених на всіх встановлених. Не даремно він юрист за освітою. Одне слово "встановлених" дає можливість безкінечно проводити обміни, постійно поповнюючи кількість затриманих новими бранцями і постійно їх встановлювати.

Одне слово "встановлених" дає можливість безкінечно проводити обміни, постійно поповнюючи кількість затриманих новими бранцями і постійно їх встановлювати

2. Спільний пошук Україною та ОРДЛО нових ділянок для розведення військ. Так-так, у пункті 2 так і написано - Україна і ОРДЛО. Без будь-яких згадок, що ОРДЛО це теж Україна.

3. Про відкриття КПВВ у Золотому та Щасті.

4. І найбільш резонансний пункт - про створення Консультативної ради - спільної з представників України та Окремих районів Донецької та Луганської областей України. Кожна зі сторін матиме по 10 учасників з правом вирішального голосу, а от РФ, ОБСЄ, Німеччина, Франція - будуть мати по одному представнику з правом дорадчого голосу.

Так, дійсно, в Мінських угодах 2014, 2015 років представники від ОРДЛО ніяк не називались, були просто прізвища і підписи. А тепер в них з'явиться статус - повноважний представник ОРДЛО.

В контексті національних інтересів - для Росії це рух вперед, для України - назад.

Чому? Тому що представники уповноважені, тобто їх хтось уповноважив і ми це визнаємо. Визнаємо, що хтось має право уповноважувати людей вести перемовини з Україною від імені засланих Російською Федерацією збройних банд та іррегулярних сил, які застосовують збройну силу проти України.

По-друге, в цьому і полягає гібридність війни, коли агресор - Росія, а сторона перемовин - її штучно створений сателіт, який покликаний справляти враження внутрішнього конфлікту. Тому, Росія починає і виграє - поки що. Це дуже зручна для агресора конструкція, бо може дозволити в перспективі уникнути міжнародної кримінальної відповідальності.

В цьому і полягає гібридність війни, коли агресор - Росія, а сторона перемовин - її штучно створений сателіт, який покликаний справляти враження внутрішнього конфлікту

По-третє, Консультативна рада створюється з метою сприяти реалізації Комплексу заходів з виконання Мінських угод від 2015 року. Це говорить про дві новини і обидві погані. Ми не виходимо з формату Мінських угод. Путін не хоче припиняти стріляти, тому треба створити комісію, яка буде контролювати комісію, яка вже контролює комісію, яка стежить за припиненням вогню. Простою мовою - це створювати видимість якогось руху, хоча насправді процес відступу Росії з України заморожений.

По-четверте, Консультативна рада - це по суті постійний перемовний майданчик представників України та її окремих районів. Тому що вони повинні виробляти спільні тексти, пропозиції, рішення, хай навіть рекомендаційного характеру. Формати перемовин і питань, які вирішуються, бувають різними - такими вони теж бувають.

Тепер щодо державної зради. Коли ви вживаєте це словосполучення, завжди зазначайте - ви говорите в політичному контексті чи в юридичному.
З політичної точки зору, створення такої Консультативної ради послаблює позицію України, бо, фактично, це умови агресора і, власне, він від цього виграє.
Можливо, в такому рішенні, є якийсь стратегічний сенс, бо ми не все знаємо, тоді влада повинна це пояснити і зняти питання та побоювання суспільства.

З юридичної ж точки зору не поспішайте будь-які дії називати злочином. В Кримінальному кодексі є лише три форми вчинення державної зради і розширене тлумачення не дозволяється.

В Кримінальному кодексі є лише три форми вчинення державної зради і розширене тлумачення не дозволяється

Які це форми?

1. Перехід на бік ворога (це в буквальному розумінні перетин лінії фронту, перехід на службу до ворога).

2. Шпигунство.

3.Надання іноземній державі допомоги у підривній діяльності проти України. Цю форму державної зради складно деталізувати, бо в законодавстві немає визначення підривної діяльності. І це величезне питання - чи могла бути в даній ситуації саме підривна діяльність.

Тож, до перевірки правоохоронними органами, я би не поспішала саме з юридичною оцінкою. Що треба перевіряти? Чи не є текст протоколу наслідком роботи на ворога, виконання вказівок ворога тощо. Якщо так, тоді можна говорити про зраду. Якщо ж це самостійна політична позиція української сторони, тоді це саме так і треба сприймати. Тим більше, що "ОРДЛО" - це офіційна назва тимчасово окупованих територій, згідно українського законодавства. Тому, формально, вона має право на існування в будь яких документах, допоки ми законодавчо не встановимо інше.

P.S. як показують реалії, нам треба змінювати законодавство в частині відповідальності за злочини проти основ національної безпеки та проти миру, бо воно не охоплює сучасні форми посягань на суверенітет нашої держави.

Оригінал

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі