Україна має бути готова до довгого шкільного карантину через коронавірус

На наших очах світ занурюється в безпрецедентну освітню кризу

New York Times повідомляє, що через стрімке поширення нового коронавірусу 300 мільйонів (!) дітей по всьому світу змушені пропускати заняття - їх школи закриті на карантин. Більш чи менш масштабні шкільні карантини введено у 22 країнах: Китаї, Японії, Південній Кореї, Ірані, Пакистані, Італії та багатьох інших. Навіть у США, куди вірус прийшов з запізненням, шкільні округи починають закривати двері для учнів. Карантин оголошено і в навчальних закладах Чернівецької області.

300 мільйонів дітей по всьому світу змушені пропускати заняття - їх школи закриті на карантин

Карантин проти нового коронавірусу може радикально відрізнятися від звичайного шкільного карантину під час епідемії грипу - в першу чергу, своєю тривалістю. Наприклад, оголошений кілька тижнів тому карантин в школах Гонконгу триватиме, щонайменше, до 20 квітня. В цих умовах його не вийде перетворити на додаткові канікули - діти не можуть просто припинити навчання на два місяці посеред навчального року.

Уряди країн світу розуміють це та імпровізують. В Італії міністерство освіти створило спеціальну сторінку для вчителів, на якій надало їм безкоштовний доступ до засобів групового відеозв'язку і готових навчальних планів в умовах карантину. Монгольське телебачення транслює шкільні лекції. Іран зробив інтернет-доступ до всіх навчальних ресурсів для школярів безкоштовним. В Гонконзі онлайн перенесли навіть уроки фізичної культури - діти виконують вправи вдома, повторюючи за вчителем, який використовує веб-камеру. Японія фінансово підтримує компанії, працівники яких змушені залишатися вдома, щоб наглядати за дітьми.

В Гонконзі онлайн перенесли навіть уроки фізкультури

Чи готується Україна до можливого довгого шкільного карантину? Для цього потрібно вже зараз вести роботу по, щонайменше, чотирьох напрямкам: 1) Контент, за допомогою якого школярі зможуть вчитися вдома: цифрові підручники, відео, завдання, доступ до спілкування з викладачем і однокласниками. 2) Онлайн-інструменти, які мають забезпечити весь необхідний функціонал: від групових відеоконференцій і онлайн-тестів до систем, в яких вчителі зможуть гнучко планувати і втілювати дистанційне навчання. 3) Навчання вчителів найкращим методикам та інструментам дистанційного навчання - без чого два перших пункти не мають жодного сенсу. 4) І, нарешті, державна політика підтримки батьків, які будуть змушені залишатися вдома з дітьми.

Хто б не став новим міністром освіти, йому чи їй доведеться оперативно формулювати відповіді на ці виклики. І від швидкості та якості цієї роботи буде залежати, чому навчаться чи не навчаться українські школярі та студенти у 2020 році.

Оригінал

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі