5 транспортних новацій, які потрібні українцям
Гіперлуптесь – поборете!
Вражає, наскільки зросла мобільність українців.
Шість років тому, коли "Укрзалізниця" перед Євро-2012 запускала "Хюндаї", експрес на Львів був заповнений на 25-35%. Не всі вірили, що він виживе. Зараз маємо 5 щоденних пар експресів між Львовом і Києвом, а квитки краще брати заздалегідь.
Дніпро, Запоріжжя, Харків, Одеса, Краматорськ - дефіцитні напрямки. Нічні потяги переповнені попри високі ціни на квитки. Переповнені потяги на Маріуполь і Ужгород.
Автобусні лінії розширюють мережі, а з лібералізацією ринку цей ріст може стати вибуховим. На трасах відчутно більше автівок. Аеропорти дають щорічний приріст пасажиропотоку, який вимірюється десятками відсотків, а загальна кількість пасажирів б'є рекорди, навіть попри втрату аеропортів Донецька, Луганська, Сімферополя і Севастополя.
Це зростання - наслідок якісних змін в діловому житті. Цінність часу стає вищою. Динаміка відносин зростає. Це важливо не тільки для активних українців. Зростання мобільності означає кращі можливості та кращі умови життя для всіх.
Зростання пасажиропотоку - наслідок якісних змін в діловому житті. Цінність часу стає вищою
Дуже чекаю на 5 новацій:
1. Щогодинний (чи раз у дві-три години) тактовий розклад залізничних експресів за основними напрямками - Київ, Львів, Харків, Дніпро, Одеса, разом з появою некиївських експресів, наприклад, Харків-Краматорськ, Харків-Дніпро, Одеса-Львів чи Чернівці-Львів-Ужгород.
Для цього дуже важливо, щоб "Укрзалізниця" могла закупити пару десятків нових потягів-експресів. І мені, як пасажиру, дуже хотілося б бачити "Хюндаї", або принаймні крісла чи салони від "Хюндаїв", якщо це будуть інші потяги. Не розбираюсь, може потяги, які створені на Крюківському заводі й мають захований подих геніальності, але на ту частину, якої торкаються пасажири, цей геній не дихав.
2. Хотілося б нормального сервісу на вокзалах. Щоб ліфти та ескалатори працювали всюди, де є зміна рівня. Була патрульна поліція з мандатом на безпеку і без мандату на кришування тіньової ділової активності. Хотілося б мережевих кафе та готелів, безкоштовного і платного широкосмугового інтернету, платних кімнат для переговорів, платних залів очікування зі зручними розетками та чистими душовими кабінами, замість канделябрів та шкіряних диванів "па-багатаму". І наведення порядку з доступом легальних таксі на вокзали та аеропорти. Хоча "Уклон" й "Убер" з часом і самі приб'ють гідру.
Хочілося б платних залів очікування на вокзалах зі зручними розетками та чистими душовими кабінами, замість канделябрів та шкіряних диванів "па-багатаму"
3. Часті, раз у кілька годин, сполучення великих міст з середніми містами та курортами рейковими автобусами на 100-150 місць. Львівська залізниця має прототип: експрес Львів-Чернівці, але місця там тільки (псевдо)першого класу - нема ні окремих сидінь, ні столиків, нi wifi, а квитки починають продавати лише за 10 діб до відправлення - плануйте як хочете.
4. Збільшення кількості зупинок потягів у містах та інтеграція аеропортів з залізницею. Експреси на Захід та Південь з Києва мали б стартувати не з Дарниці, а з аеропорту "Бориспіль".
У Львові важливо інтегрувати станцію Скнилів та аеропорт. Крім того, в Києві було б добре подумати над зручним пішохідним сполученням станції Київ-Волинський із "Жулянами".
Потяги мали б робити більше зупинок у містах та передмістях. У Києві аж просяться Видубичі та більше Святошина і Дарниці, Ірпіня та міста Бориспіль. У Львові пора розконсервувати станцію Скнилів та вдихнути нове життя в станцію Сихів.
Потяги мали б робити більше зупинок у містах та передмістях
5. Часті (5-10 рейсів на день) сполучення літаками між Борисполем і великими регіональними портами: Дніпром, Запоріжжям, Львовом, Одесою, Харковом. Мені особисто дуже бракує вечірніх (виліт близько 23 год) рейсів з Києва в регіони та більшої кількості сполучень всередині дня. А за рік-два хотілося б бачити сталі цілорічні прямі рейси хоча б між Харковом, Львовом і Одесою.
Як казав класик: гіперлуптесь — поборете!