пʼятниця, 29 грудня 2017 07:00

"Уперше за багато років переклали теплотраси"

Автор: www.facebook.com/НМІУ
  На Поштовій площі виявили стародавню вулицю часів Київської Русі. Тут планують створити історико-археологічний музей
На Поштовій площі виявили стародавню вулицю часів Київської Русі. Тут планують створити історико-археологічний музей

Мер Києва 46-річний Віталій Кличко назвав основні досягнення міської влади 2017 року. Запустили нитку каналізаційного колектора, відремонтували 20 мостів, розробили проекти станцій метро на Виноградар. Відкрили оновлений велотрек, створили понад півсотні зелених зон. Реконструювали Поштову площу. Презентували фонтани в центрі міста.

— Більшість змін — малопомітні. Але є досягнення, яких досі не було, — каже директор аналітично-дослідницького центру "Інститут міста" 67-річний Олександр Сергієнко. — Основні дороги капітально відремонтували. Міська влада виділила 50 мільйонів гривень на 62 громадські проекти. Один не мав коштувати більше мільйона. Людина реєструвала свою ідею, за яку голосували кияни.

Уперше за багато років переклали теплотраси на 110 мільйонів. Раніше Київенерго їх лише латало, хоча мало вкладати кошти в модернізацію. Нарешті наважилися розірвати договір із цим підприємством. Воно довело теплове господарство до занепаду. Торік було майже 1800 проривів, а за останні півтора місяця — 2700.

Підняли квартплату, бо зросла вартість пального, електроенергії. Зарплату двірників підвищили до дев'яти тисяч гривень. Вони мають звітувати перед жителями будинку. У моєму двірник регулярно дає відомість, у якій я оцінюю його роботу.

Місто розчистили від кіосків. У більшості випадків люди підтримують ці дії. Там продають необлікований товар. Знаю лише один МАФ від м'ясокомбінату, де стоїть касовий апарат. Хоча за день кіоски сумарно вторговують майже 100 мільйонів гривень, а податків не платять.

Наступного року треба продовжувати ремонтувати дороги, перекласти інженерні мережі, розширити програму "теплих кредитів". Маємо прийняти статут міста, де чітко зафіксувати зелені зони. Це гарантуватиме збереження історичних пам'яток або житлових кварталів. І убезпечить Київ від скандальних забудов.

— У транспортній сфері сталися лише локальні зміни, — говорить транспортний експерт Дмитро Беспалов, 32 роки.

— Відремонтували дороги, але не змінили схему руху, не оновили тротуари. Кількість поїздок на індивідуальному транспорті зросла. 2015 року 27 відсотків киян їздили на власних авто, тепер — майже 32 відсотки. Це означає, що заторів побільшало. Цього року загинули восьмеро велосипедистів. Усі аварії — від перевищення швидкості автомобілями.

Люди хвалять швидкісний трамвай. Це схоже на метро, без пробок. Але вагони їздять переповнені, бо короткі. Мають бути місткіші.

Наступного року Києву необхідно впорядкувати парковки. Почати будівництво метро на Троєщину й реконструювати Шулявський міст (частина обвалилася 27 лютого, споруда тримається на металевих підпірках. Почати реконструкцію планують 2018-го, закінчити — за рік. — ГПУ).

— Так і не вдалося створити музей Євромайдану. Немає й музею археології під Поштовою площею, де знайшли вулицю часів Київської Русі (26 грудня постійна комісія Київради з питань власності підтримала створення музею на місці розкопок на Поштовій площі. За це ще мають проголосувати депутати Київради. — ГПУ), — говорить києвознавець Михайло Кальницький, 58 років.

— Усі лаяли будівлю театру на Подолі, називали "саркофагом". Але сучасне приміщення театру надзвичайно потрібне місту. Тому це плюс для Києва.

Загальмувалася глобальна й хаотична декомунізація вулиць і пам'ятників. Це добре, бо вже добралися до некомуністичних назв. І це дратує киян.

— За 10-бальною системою чинна влада справилася на тверду п'ятірку, — каже політолог Петро Олещук, 33 роки.

— Команда Віталія Кличка реалізувала кілька інфраструктурних проектів, але це — косметичні процедури. Київ занепав до такого рівня, що треба проводити системні зміни. Однак у прийнятому бюджеті на 2018 рік глобальних капітало­вкладень немає. Це свідчить, що до радикальних змін не готові. Мер на камери укладає з китайцями угоди про наміри будувати метро на Троєщину. Та вони нічого не означають.

За два роки Кличко не став професійним управлінцем. Він — людина з іншої сфери, у політиці відносно недавно. Не вміє підбирати кадри, команду гарячково сформував після виборів. У столичній владі є кілька центрів прийняття рішень, що конкурують між собою. Тому адміністрацію розриває від протиріч та інтриг. Через цю боротьбу від нього повтікали заступники — хто в бізнес, хто у ­Кабмін. Випливла історія з підробним дипломом керівника апарату Володимира Бондаренка.

Віталію Володимировичу треба бути обережним з Адміністрацією президента. Одним із чинників у перемозі Петра Порошенка на виборах була відмова Кличка від президентських амбіцій. На Банковій його розглядають як потенційного конкурента.

Зараз ви читаєте новину «"Уперше за багато років переклали теплотраси"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі