понеділок, 07 квітня 2008 13:33

Учені знайшли планетарну систему, схожу на Сонячну: там може бути життя

Астрономи виявили планетарну систему, яка дуже схожа на Сонячну. Вчені говорять, що дві нещодавно відкриті планети, які обертаються навколо далекої зірки, нагадують Юпітер і Сатурн. У них приблизно така ж маса і радіус орбіти.

При цьому сама зірка - OGLE-2006-BLG-109L - приблизно в два рази менша за наше Сонце. Як говорить Мартін Доміник з британського університету Сент-Ендрюса, знахідка доводить тезу про те, що планетарні системи, подібні Сонячній, зустрічаються набагато частіше, ніж вважалося раніше.

На думку учених, в таких системах цілком можуть бути жилі планети. "Схоже, що виявлена планетарна система формувалася так само як і Сонячна, - говорить доктор Домінік. - І якщо це дійсно так, то наш випадок виявляється не унікальним у всесвіті".

Нова система, що отримала класифікаційний номер OGLE-2006-BLG-109L, розташована в 5 000 світлових років від Землі, а зірка. Всього на сьогоднішній день учені виявили близько 300 планет за межами Сонячної системи, повідомляє CyberSecyrity.

Але до цих пір знайти щось схоже на Землю не вдавалося. За словами Домініка, лише в 10% планетарних систем налічується більше за одну планету.

Головна трудність полягає в тому, що всі сучасні методи пошуку дозволяють виявляти, в основному, газові гіганти, що обертаються поблизу зірок. У разі OGLE був використаний так званий метод гравітаційної мікро-фокусування.

Головна мета учених, які займаються пошуком екзо-планет, - виявити аналоги Землі або Марса. "Я думаю, це станеться досить скоро, - вважає доктор Домінік. - Мікро-фокусування вже дозволяє виявляти планети меншої маси, ніж Земля. Отже найближчими роками ми побачимо щось дивовижне".

В той же час знайти схожу на Землю планету в системі Ogle-2006-blg-109l поки не вийде, оскільки для сучасної технології це все-таки дуже велика відстань.

Відзначимо, що в березні астрономи за допомогою орбітального телескопа "Хаббл" вперше в історії зафіксували органічні сполучення в атмосфері планети за межами Сонячної системи. Проте, вважають учені, про ознаки позаземного життя говорити рано: планета дуже гаряча, повідомляє Би-би-си.

Зараз ви читаєте новину «Учені знайшли планетарну систему, схожу на Сонячну: там може бути життя». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua