вівторок, 12 жовтня 2010 13:23

Планета-двійник Землі почала надсилати дивні сигнали

Нещодавнє відкриття подібної до Землі планети Gliese 581g викликало резонанс у шукачів позаземного життя. Принаймні одна заява щодо можливих сигналів з планети вже пролунала, але наукова спільнота скептично поставилася до неї.

Австралійський астроном Рагбір Бхатал з Університету Західного Сіднея стверджує, що ще два роки тому спостерігав в районі Gliese 581g вкрай підозрілі спалахи.

Бхатал є учасником міжнародного проекту SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence), який ставить за мету пошук позаземного розуму.

За словами астронома, перші світлові сигнали з боку Gliese 581g (схожі на різкі спалахи лазера) були помічені ним у грудні 2008 року - за два роки до того, як учені оголосили про відкриття цієї планети.

Однак колеги вченого поставилися до його заяв скептично.

"Я знаю цього вченого. Коли він вперше розповів про побачене, я попросив у нього подробиці, але він мені їх не надіслав. Я вважаю це дуже підозрілим", - сказав відомий астроном Френк Дрейк, який створив формулу розрахунку кількості позаземних цивілізацій, з якими у землян можливий контакт.

"Бхатал відмовився повідомити мені, звідки прийшло світло. Я вважаю малоймовірним, що це сталося з боку Gliese 581", - додав Дрейк.

Нагадаємо, Gliese 581g було відкрита 29 вересня 2010 року. Авторами відкриття стали Стівен Вогт з Університету Каліфорнії і Пол Батлер з Інституту Карнегі у Вашингтоні.

Gliese 581g є однією з шести планет, які обертаються навколо червоного карлика Gliese 581, розташованого на відстані близько 20,5 світлових років від Землі.

Спостереження показали, що маса Gliese 581g в три-чотири рази більше маси Землі, а радіус – у 1,3-2 рази більший. Тим не менш, планета класифікується як однотипна Землі. За оцінкою американських астрономів, на поверхні небесного тіла може бути вода в рідкому стані, а сила гравітації вказує на наявність атмосфери.

Планета ще не була офіційно названа, але Фогт дав їй прізвисько "Світ Зарміни", на честь своєї дружини.

За матеріалами ТСН