Німецький дизайнер Міхел Давид виступив з ідеєю першого в світі спірального ескалатора. Таких механізм необхідний для доставки безперервного потоку людей на велику висоту за обмеженого простору.
Вигнуті ескалатори існують з 1980-х років. Іноді вони ніби накладаються один на одного, щоб створити враження спіралі, але по суті - як і раніше опираються на той самий механізм прямого ескалатора.
Helixator заснований на цілій низці нововведень. По-перше, це монорейкова система.
"Традиційні вигнуті ескалатори мають кілька рейок з обох сторін східців і підтримуються складними і важкими конструкціями. Монорейкове рішення дозволяє з'єднати всі необхідні рейки в одну централізовану і легку структуру", - пояснив Давид.
По-друге, новинці вистачає лінійного двигуна замість ланцюгової системи, в якій на верхню ланку лягає вся вага.
"А у нас тиск рівномірно розподілено по всій траєкторії машини. Все це робить систему дуже гнучкою і не накладає ніяких обмежень на геометрію ескалатора", - зазначив винахідник.
Helixator існує поки тільки у вигляді масштабної моделі, яка демонструє 100-метровий ескалатор, здатний перевозити 20 тис. осіб на годину в обох напрямках. Економія площі дорівнює п'ятнадцяти ліфтам.
Зараз Давид зайнятий пошуком виробника.
"Багатьох лякає дизайн: здається, що у людей закрутиться голова. Над цим я якраз працюю - намагаюся визначити оптимальну швидкість і радіус", - зізнався розробник.
Скільки буде коштувати пристрій? На це питання у інженера немає відповіді. Звичайні ескалатори випускаються вже років сто і сьогодні коштують лише € 12 тис.. Тому конкурувати з ними з економічного погляду буде важкувато. З іншого боку, ескалатори, здатні замінити ліфт, стають все більш затребуваними. У деяких азіатських хмарочосах є транспортери, які доставляють відразу на 10-й або 15-й поверх.
Джерелом натхнення послужив пристрій, створений на зорі епохи автоматичних підйомників, - гвинтоподібна саморушна доріжка, на деякий час встановлена на одній із станцій лондонського метро в 1906 році. Крім того, Давид уважно вивчав звичайні монорейкові дороги, "американські гірки" і креслення відомого винахідника Гілберта Луни 1970-х років.
Коментарі