середа, 17 вересня 2008 17:38

20 порад, як заробити гроші на своєму сайті

Припустимо, у вас є сайт, хороший, популярний, з постійною аудиторією і ви хочете продавати/продаєте рекламу на ньому.

Ось декілька порад, як до цього процесу можна підійти:

1. Постарайтеся точно визначитися з форматом розміщення реклами. Краще всього спиратися на стандартні розміри банерів - 468х60, наприклад. Вартість виготовлення навіть найпростішого банера складає більше 10 доларів і тому ніхто не витрачатиметься на новий типорозмір.

2. Не дивлячись на загальноприйняту думку, що треба спочатку розкрутитися, набрати аудиторію, а вже потім займатися продажами, я б порадив думати про це відразу і відразу передбачити відповідні місця в дизайні. Перекроювати звичний постійній аудиторії дизайн потім буде складніше і це зустріне, швидше за все, несхвалення аудиторії.

3. Багато вебмайстрів вважають, що "Adsense всіх врятує" і обмежуються установкою блоків контекстної реклами на сайті. Фішка в тому, що будь-яка реклама, що розміщується за прямою домовленістю з рекламодавцем, принесе вашому популярному сайту з постійною аудиторією значно більше грошей.

4. Висновок з попереднього пункту - використовуйте контекстну рекламу як заглушку і показуйте її тільки тоді, коли у вас немає реклами прямих рекламодавців.

5. Використовуйте готові програми з управління банерами. Така штука, як Openads (колишній phpadsnew) безкоштовна, нескладна в установці і надає величезні можливості управління рекламою.

6. Не продавайте рекламу по кліках. У переважній більшості випадків висловлене бажання рекламодавця "Я хочу платити за реальних відвідувачів" має цілком егоїстичну невисловлену частину - "і мене не хвилює, чого це коштуватиме майданчику". Практично ж, вдаючи, що він, так би мовити, реальний бізнесмен і не хоче платити за повітря у вигляді показів - він їх отримує безкоштовно і досягає своєї мети за мізерну ціну.

7. Не продавайте статичну рекламу. Банер, розміщений статично, вигорає вмить і перестає працювати. Доведено, що оптимально показати рекламу людині 3-5 разів. Тепер порахуйте - якщо ваша аудиторія проглядає в тиждень 20 сторінок на унікального користувача, то при динамічному розміщенні ви відкрутите до 4 розміщень, а при статичному - одне. При цьому статичне розміщення принесе вам менше грошей, ніж динамічне при однакових термінах розміщення - рекламодавець не втратить можливості продавити собі знижку за "опт". Так навіщо отримувати менше?

8. Рекламні агентства полюбляють починати розмову з невеликим майданчиком зі слів "Які у вас знижки для агенцій?". Якщо у вас почалась ейфорія від появи справжнього агентства, зупиніться і подумайте - чи варте слово "агенція" тих грошей, яких воно вам не заплатить? Сенс агентських відносин для майданчика може бути в одному - отримати джерело постійних продажів. Якщо ви бачите у агентства бажання бути таким джерелом - ризикуйте. У переважній більшості випадків, правда, агентство працює за замовленням конкретного клієнта і зовсім не прагне вкладати в розвиток ваших продажів. Отже подумайте ще раз - той факт, що конкретний клієнт хоче щось купити через посередника, ніяк не зобов"язує вас за це платити.

9. Будьте прозорими. Детально опишіть можливі формати реклами, придумайте на них ціни і окремо продумайте, як даватимете знижки. Все це запишіть, а краще всього - опублікуйте. Цим ви зменшите кількість питань "Хочу рекламу, скільки коштує?" і ризик заплутатися в переговорах з рекламодавцями.

10. Дотримуйтесь зобов"язань. Якщо ви пообіцяли розмістити рекламу, прийняли заявку на бронювання - все, ви підписалися відкрутити цю рекламу і ніякий інший рекламодавець, хай з удесятеро більшою пачкою грошей, не повинен вас похитнути. Можна, звичайно, узяти гроші в іншого, повернути гроші першому з якоюсь компенсацією - але краще дотримуватися принципу "Хто першим встав - того і капці". В крайньому випадку запропонуєте іншому купити капці у першого.

11. Остерігайтеся ексклюзивів. Якщо рекламодавець цього хоче, закладіть в ціну всі можливі втрати від того, що ви відмовите всім його конкурентам.

12. До вас можуть прийти агентства з пропозицією стати селлером - тобто зайнятися всіма вашими продажами реклами, виплачувавши вам якусь суму. Якщо ви і так непогано продаєте рекламу, а агентство відмовляється брати на себе зобов"язання в конкретних цифрах - це несерйозно. Усім зрозуміло, що якщо ви віддасте клієнтів в агентство, то агентству буде добре, але вам-то який інтерес його годувати? Запропонуйте йому підписатися під зобов"язанням принести удвічі більше грошей, ніж ви маєте зараз - і, якщо не почуєте пирхання, то цілком можна співпрацювати.

13. Ціна на рекламу на сайті - це спосіб регулювання попиту. Це меншою мірою стосується розміщень на покази, але обов"язково враховуйте рівень попиту при розміщенні на певний час. "Інвентар" (це розумне слівце, яке вживають рекламісти) в даному випадку обмежений (тижневе розміщення можна продати тільки 52 рази на рік, наприклад), тому при перших ознаках наближення попиту до можливостей пропозиції підвищуйте ціну. Розумним видається такий принцип - якщо місце продане на 75%, ціна підвищується. У загальному випадку, ціна за наявності декількох рекламодавців, що претендують на один спот, повинна підвищуватись, поки не залишиться один, максимум два охочих.

14. Не впадайте в ейфорію і не лягайте під клієнта. У нього є свої інтереси, у вас свої - згода є продуктом взаємного задоволення обох сторін.

15. Попередній пункт не відміняє потреби бути чесним і берегти інтереси клієнта. Якщо клієнт хоче показуватися всім без обмежень по частоті, геотаргетінгу і так далі - п"ять разів йому розкажіть, що він витрачає частину грошей дарма. У цьому є ваш цілком відчутний інтерес - клієнт проспиться і спробує проаналізувати результат кампанії. Якщо реклама була ефективною, він прийде ще раз.

16. Отже, ви зацікавлені в ефективності реклами клієнта не менше ніж він сам. Це дійсно важливо, тому це варто повторити в двох пунктах підряд.

17. Не забувайте про те, що у вас є аудиторія. Реклама не повинна її дратувати, банери не повинні бути важкими, інакше вони довго вантажитимуться або вводитимуть відвідувача в зайві витрати, іншими словами - не змушуйте аудиторію піти або почати масово різати рекламу.

18. У більшості випадків не слід вдаватися до Richmedia, pop-up або pop-under. Постійна аудиторія сайту від цього буде не в захопленні. І, якщо позитивне відношення до сайту може бути перенесене на хорошу рекламу, то погана реклама зіпсує репутацію сайту.

19. Знижки давати можна і треба. Знижка повинна заохочувати клієнта купувати більше і приносити одразу багато грошей.

20. Не захоплюйтеся. Іноді краще не продати рекламу, ніж продати її багато і всім. Є таке розумне слово - "клаттер", воно описує ситуацію, коли увага користувача розпорошується на велику кількість реклами.

searchengines.ru

Зараз ви читаєте новину «20 порад, як заробити гроші на своєму сайті». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі