середа, 23 травня 2012 06:30

"Дитина в школу йде — мусить під поїзд стрибати"

Автор: фото: Олена ГОРДІЄВА
  Геннадій Татаренко із селища Щорськ Криничанського району Дніпропетровщини пролазить між колесами порожніх вантажних вагонів, які стоять тут на відстої. Селяни лінуються обходити весь потяг
Геннадій Татаренко із селища Щорськ Криничанського району Дніпропетровщини пролазить між колесами порожніх вантажних вагонів, які стоять тут на відстої. Селяни лінуються обходити весь потяг

Центром селища Щорськ Криничанського району Дніпропетровщини пролягає колія Придніпровської залізниці. Третій місяць тут стоять на відстої порожні вантажні вагони. Щоб дістатися з одного місця в інше, селяни пролазять між колесами.

— Отако й живемо, — вигулькує з-під коліс місцевий 28-річний Геннадій Татаренко. Обабіч колій він рве у мішок траву худобі. — Щас пока не страшно, бо біля поїзда ніякого шевєлєнія нема.

Щорськ — за 87 км від Дніпропетровська. Його заснували 1881-го, коли зводили залізницю Катеринослав — Казанка (сучасні міста Дніпропетровськ і Долинка Кіровоградської області. — ГПУ). Тоді селище називалось Божедарівкою, залізнична станція досі так називається. Крізь усе селище прокладено три залізничні колії.

З Геннадієм Татаренком підходимо до станції по обіді. На платформі стоять кілька чоловіків. Дивляться на бетонні плити на коліях — пішохідний перехід. Плитами йдуть дві пенсіонерки, жінка з дитячою коляскою, підліток із синім пластмасовим тазиком, чоловік з іржавим велосипедом "Десна". За 10 хв до переходу на двоколісному "Мінську" під'їздить підліток. Переднє колесо застряє між плитами. Ззаду показується локомотив, машиніст сигналить.

— Кидай його, кидай… — підбігає до хлопця 61-річний Володимир Варламов.

Той продовжує штовхати мотоцикла, кричить. Локомотив наближається. Варламов із Титаренком смикають мотоцикла — колесо вискакує зі щілини. За мить проїжджає локомотив, машиніст лається з вікна.

— Спасіба, мужики, — каже власник мотоцикла Олександр. Заводить "Мінська" і зникає.

— Це в нас обичне явище, — махає рукою Володимир Варламов. — Ви он трохи дальше пройдіть, на відстійні колії, подивіться на безпредєл. Там уже пару місяців стоїть технічний поїзд. Щоб його обійти, треба десь лишній кілометр пройти. А хто хоче? Усі спішать — на базар, автобус, на роботу, в школу. Тому під ним лазять, стежки повитоптували.

— Там, за рельсами, в нас уся інфраструктура, — підходить до переходу депутат селищної ради 44-річна Алла Котова. За руку тримає 6-річного сина. — Школа, лікарня, пошта, селищна рада, магазини, базар. А по цей бік чотири вулиці і села Олексіївка, Вільне.  Приїжджають люди електричкою із сіл Тепловка, Труд Жовтень, Адамівське, Кудашівка, Милорадівка. Усі бігають по рейсах із колясками, велосипедами, "кравчучками". У нас на вулиці Матросова десь 70 дітей живуть, у школу ходять. Тоже через рейси мусять перебігати. У мене дитина піде на осінь у перший клас. Я сивію від думки, що вона мусить під поїзд лізти.

Алла Котова зібрала підписи, щоб у селищі звели підземний перехід. Підписалися майже всі мешканці Щорська. Надіслали листа керівництву Придніпровської залізниці.

— Прийшла відповідь, що на 2012 рік коштів на перехід нема. Може, закладуть на 2013-й. Ми ж просимо прорити всього малюсенький перехід, хіба це так багато? — пояснює.

— Та яке багато? Розказують нам, — обурюється депутат селищної ради Микола Мириниченко. — На день пригнати екскаватора, кинути чотири-п'ять залізобетонних тюбінгів. Колись були плани облаштувати нам підземний перехід, але все заглохло. Керівник Придніпровської залізниці Олександр Момот хоче в Криму побудувати супервокзал з ліфтами й ескалаторами. А щоб наші люди під колесами не лазили — не може копійки знайти.

— Після наших скарг вони кинули пару плит — типу перехід, — продовжує Алла Котова.

— Добре хоть шось, — каже висока брюнетка, яка перевозить через колії 2-річну доньку у дитячому візку. — Раніше, щоб у центр попасти, мусила стрибати з коляскою через рельси. Щас легше, але все рівно страшно.

— Скільки тут смертей уже було, — махає рукою Володимир Варламов. — Осьо недавно мужик стояв, їхав поїзд, з нього проволока стирчала. То мужика на смерть пробило. Ще раніше 5-річну дитину задушило. Вони там уп'ятьох перелазили. Вся сім'я перелізла, а воно не встигло.

До гурту підходить працівник станції у рожевому жилеті з рацією.

— А шо толку, шо про нас опять напишуть? — питає. — З Києва скинуть на область, а та одчитається, що перехід уже зробили. Покажуть оті плити.

Щодня станцію Божедарівка Дніпропетровської області проїжджають до 10 поїздів. Вантажні вагони ставлять тут на відстій у середньому на три-чотири місяці. Протягом 2011 року на залізничній станції загинули троє людей, зокрема 5-річна Вікторія Ребрик — під колесами поїзда.

Зараз ви читаєте новину «"Дитина в школу йде — мусить під поїзд стрибати"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі