Перед виборами українським журналістам важко розрізнити що є новиною, а що агітацією.
Про це на прес-конференції в Києві прес-конференції повідомив європейський консультант, спостерігач Расто Кужел.
Він розповів, що місяць спостерігав за виборчим процесом у Грузії, і побачив там багато спільного з тим, що відбувається в Україні. Зокрема, це стосується використання у ЗМІ "чорного піару" та "війни компроматів".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Табачник побував VIP-агітатором на Донбасі
"Це показує те, що всюди існує оплачуваний журналіст, бо вони це роблять, безумовно, за гроші. Це також показує, що власники ЗМІ чинять тиск, щоб журналісти оприлюднювати ці матеріали. Це, звичайно, погано і будь-якій виборчій кампанії", - зазначив спостерігач.
За словами європейського консультанта, журналістам важливо розділяти інформацію про діяльність державних діячів та виборчий процес. Так, зокрема, у Грузії, на передодні виборів, на двох центральних каналів без перестанку показували сюжети про президента Грузії Михайла Саакашвілі.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Провладний кандидат агітує за себе за допомогою адмінресурсу
"Якщо таким подіям в новинній програмі присвячувати 20 хвилин, то це не новина, а документальний фільм. Виникає питання, що з цих матеріалів, які показуються, є дійсно новинами. Ті самі тенденції є й на українському телебаченні. Часто дивлячись, журналістські репортажі, задаєшся питанням, що новина з того, а що піар. У ЗМІ має бути чітка межа між державним ресурсом та виборчим процесом", - додав експерт.
Він також розповів, що українські ЗМІ дуже часто виходять із політичних уподобань їхніх власників, а не інтересів виборців. Він закликав українських журналістів за той час, який залишився до виборів робити більше якісних матеріалів.
Коментарі
1