Киянин 34-річний Єгор Клепіков заснував клінінгову компанію (клінінг — у перекладі з англійської — чистота, чищення, такі фірми надають послуги з професійного прибирання приміщень. — ГПУ) шість років тому. Нині у штаті працюють 12 прибиральників. Квартиру на 50 кв. м опрацьовують за 4 год., це коштує 2300 грн. Також учить господарів наводити лад за методом Марі Кондо. За консультацію бере від $20 за год. — 540 грн.
Як правильно порядкувати в оселі за методом Марі Кондо?
— Прибирайте не по зонах — спальня, кухня, ванна, а за категоріями — одяг, книги, документи, косметика, кухонне приладдя і посуд.
Викиньте все на підлогу чи на стіл і почніть сортувати. Лишайте речі, без яких не уявляєте життя. Решту — у смітник. Не показуйте матері, подрузі чи свекрусі те, що збираєтеся викинути. Вас неодмінно спробують відмовити. Не ховайте пакети під диван чи на балконі. Бо почнете витягувати і захаращувати шафу.
Куди подіти речі, які більше не потрібні?
— Запропонувати родичам і друзям. Продати через інтернет, віддати на реалізацію у комісійний магазин, віднести у дім для літніх людей, сиріт, роздати безхатченкам, пожертвувати собачому притулку, залишити біля смітника.
Одна клієнтка мала 20 флаконів з парфумами. Усі початі, а користувалася двома. На сайті оголошень з продажу за тиждень вторгувала 6 тисяч гривень.
У соцмережах вдосталь груп, де жінки роздають старі блендери і м'ясорубки, біжутерію, що подарував колишній хлопець, сукню з випускного вечора.
Хто ваші клієнти?
— Минулого тижня запросили у Кончу-Заспу. Прибирав будинок колишнього депутата. Дружина має двох помічниць по дому. Але речей так багато, що шаф бракує. Замість того, щоб викинути непотрібні, господиня купувала комод. У гардеробній — сім джинсів для вагітних. А вона стала мамою вісім років тому.
Відібрали гору брендового одягу. Вирішила зробити на дачі гаражний розпродаж. А виручені кошти пожертвувати на дитячу лікарню.
Яку категорію речей перебирати найважче?
— Документи. Із сентиментальними штуками, як валентинка від однокласника чи запрошення на власне весілля прощаються легко. А над документами можуть пихтіти півдня.
Усе просто. Сортуйте на дві купи. У першій — ті, що точно залишаються: паспорти, страховки, трудові договори і договори про здачу і винаймання квартири, свідоцтва про народження та власності, гарантії на товари і послуги. Зберігати краще у вертикальних папках. Друга купа — на викидання: старі квитанції, чеки, прострочені купони на знижку й інструкції з використання техніки, ліків.
Чи траплялися клієнти, які згодом шкодували за тим, що викинули?
— Це одиниці, які звикли жити на смітті. Захаращують квартиру за місяць, скупляючи непотріб на секонді.
Був клієнт, від роботи з яким відмовився я. Хоча його дружина пропонувала великі гроші. У кабінеті Олександра не було вільного місця. Між стосами паперів можна було знайти торішній бутерброд, у шухляді — стакан зацвілого смузі, між контрактами — кубинські сигари й еротичні журнали. Пробували сортувати. Але перемогти синдром Плюшкіна я був безсилий. У чистоті Олександр не зміг писати детективи, доки не повернув усе на свої місця.
Коментарі