субота, 11 лютого 2023 11:47

Хто найважче звикав до нових норм мовного закону ‒ Кремінь розповів

Хто найважче звикав до нових норм мовного закону ‒ Кремінь розповів
Мовний омбудсмен Тарас Кремінь розповів, як впроваджується новий мовний закон. Фото: dsnews.ua

Найважче на українську переходили підприємці, що працюють в інтернет-сегменті сфери послуг.

До нових норм закону про державну мову важко також адаптувалися окремі ЗМІ, що працюють у мережі. Про це в інтерв'ю "Главкому" розповів мовний омбудсмен Тарас Кремінь.

"Минулого року ми мали чимало клопотів, пов'язаних з українською в Інтернеті. Це стосувалося інтернет-магазинів, які в силу різних причин з боку власників, не могли належним чином підготуватися до 16 липня. Хтось виїхав за кордон, хтось не мав фінансової можливості підтримувати ці сайти. Програмісти не були достатньо мотивовані виконувати цю роботу. Це стосувалося і окремих інтернет-видань, що не мали стартової сторінки українською мовою. Але наша інформаційна кампанія і робота з конкретними порушниками дала непогані результати – не менше 50% порушень були усунуті", – сказав Кремінь.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Не хотіла вести лекції українською: виш звільнив скандальну викладачку

За його словами, українців лякали, що 30 стаття мовного закону, яка набула чинності 16 січня 2021 року, може знищити малий та середній бізнес. Вона передбачає, що всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов'язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари українською мовою.

"Тоді був наш перший досвід проведення широкої інформаційної кампанії, коли ми зустрілися з членами Європейської бізнес-асоціації, Американської торговельної палати, Торгово-промислової палати України, власниками найбільшої мережі супермаркетів і пояснювали важливість і необхідність обслуговування українською. Були організовані курси, засідання колективів, де роз'яснювалися основні новели закону, випустили низку відеороликів із закликом спілкуватись українською, які транслювалися і в громадському транспорті, і на телебаченні", – розповів Кремінь.

Ця кампанія мала успіх. Усі застереження "п'ятої колони" були нівельовані.

"Але зараз, куди б ви не зайшли, з вами спілкуються українською, а у сфері обслуговування словниковий запас має бути мінімальним – від слів "добрий день" до "дякую" і "до побачення", – наголосив Кремінь.

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь підтримав заборону російської мови у національному університеті Києво-Могилянська академія. Закон говорить про те, що мова освітнього процесу – державна, повідомив мовний омбудсмен.

78% українців почали більше спілкуватися українською мовою після повномасштабної російської агресії проти України. Про це свідчать результати опитування, проведеного Національний демократичним інститутом і Київським міжнародним інститутом соціології.

Зараз ви читаєте новину «Хто найважче звикав до нових норм мовного закону ‒ Кремінь розповів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі