Причиною смерті більшості жертв підриву "Невського експреса" стали крісла, що відірвалися від підлоги, пише "Коммерсант". Експерти встановили, що сам вибух не заподіяв пасажирам великої шкоди. Епіцентр його знаходився під локомотивом, а вагони зійшли з рейок в результаті екстреного гальмування, застосованого машиністом, згідно з інструкцією. Три вагони завалилися на бік, притулившись до укосу, а останній вагон відірвався від складу, зніс три бетонні опори електропередачі і ударився в укіс тамбуром.
В результаті сильного удару, крісла, на яких сиділи люди, відірвалися від підлоги і з"їхали в передню частину вагону. Саме у цьому завалі і загинули більшість пасажирів.
Заступник начальника Тверського обласного бюро судово-медичної експертизи з експертної роботи Олександр Романов, розповів, що "причинами смерті пасажирів були механічні травми, отримані від ударної дії, сильного здавлення тіл між тупими твердими предметами, а також тертя об них".
У "Невському експресі" стояли крісла німецького виробництва. Вони окремо вмонтовувалися у вагони Тверським вагонобудівним заводом, оскільки російські крісла менш комфортабельні. При цьому недоліком імпортних крісел є їхня неміцність.
Коментарі