неділя, 26 лютого 2006 19:45

"Подзвоніть у Київраду — 29-й трамвай знімають"

Автор: фото: Євген КОЛЕСНИК
  Активісти комітету ”Кияни — за громадський транспорт” В’ячеслав Андрющенко, 32 роки, і Денис Ярошенко, 24 роки, роздають листки пасажирам трамвая №29
Активісти комітету ”Кияни — за громадський транспорт” В’ячеслав Андрющенко, 32 роки, і Денис Ярошенко, 24 роки, роздають листки пасажирам трамвая №29

Активісти комітету "Кияни — за громадський транспорт" 23 лютого агітували пасажирів трамваїв N29 виступити проти планів ліквідувати цей маршрут. Вони заходили в салони і кричали: "Подзвоніть у Київраду — 29-й трамвай знімають!".

29-й трамвай з"єднує станцію метро Бориспільська і Червоний Хутір із центром Лівобережжя — метро Лісова.

— Якщо цей маршрут знімуть, то добратися до метро Бориспільська можна буде хіба що маршруткою, — пояснює "ГПУ" один із учасників комітету "Кияни — за громадський транспорт" Олександр Шарафан, 41 років.

Про плани ліквідації маршруту хлопці взнали з муніципальних газет. На перевірці благоустрою Дарницького району мер Олександр Омельченко, 67 років, сказав, що від мешканців надходять пропозиції демонтувати трамвайну лінію. "І ми це зробимо," — додав.

Ідею опротестувати рішення влади активісти "виношували" під час спілкування на інтернет-форумі.

Киянка Зоя Легкун запропонувала роздрукувати на домашньому принтері листівки.  Із 50 учасників форуму на роздачу листівок вийшло восьмеро.

Спочатку листівки роздавали на зупинках. Потім активісти пішли по салонах трамваїв "умираючого" маршруту. Їдучи до Ленінградської площі, 19-річний студент КПІ Євген Гура просив водія трамвая дати йому мікрофон. Але той відмовився. Тоді студент, хвилюючись, мнучи в руках папірець зі зверненням, набрав повні груди повітря і закричав:

— Зняття трамвайного маршруту коштує мільйони гривень. За ліквідацію кожного метра колії треба платити по 400 грн. Хіба не краще купити на ці кошти 20–30 нових тролейбусів або трамваїв?

Зняття трамвайного маршруту коштує мільйони гривень

Новина про ліквідацію маршруту для пасажирів була повною несподіванкою.

— Зняти маршрут хочуть власники багатоповерхових котеджів, які повиростали на Червоному Хуторі, — каже пасажирка з двома великими сумками, Антоніна Додурич, 65 років. — Їм трамваї то гуркочуть, то заважають виїжджати з гаражів.

— Це стариків хочуть заставити платити за маршрутки, — висловлював свою версію причин закриття трамвайного маршруту інший пенсіонер.

Учасники акції говорять, що трамваїв давно не любить мер Києва. За чутками, нібито колись син Олександра Омельченка ледь не потрапив під трамвай, і відтоді Омельченко-старший не може їх терпіти.

Активісти стверджують, що трамваї чиновники сплановано критикують, обзиваючи "шумним транспортом". Насправді в Європі трамвай їздить швидко і тихо. У Франції для п"ятирічного розвитку трамваїв і метро виділили 20 млрд євро. Успішно працюють по 30 трамвайних маршрутів у Будапешті, Празі, Варшаві, Відні. У цих столицях ще й прокладають нові маршрути. А наші чиновники запозичують лише досвід Москви, де за останні роки ліквідували сім маршрутів із 50.

За потреби захисники київських трамваїв і надалі проводитимуть акції на підтримку 29-го маршруту. Два роки тому вони відстояли цілу трамвайну мережу на Оболоні. Тоді влада декларувала, що хоче закрити маршрути N4, 11 і 16.


Скоротили тринадцять маршрутів

25 років тому в Києві було 35 маршрутів трамвая загальною протяжністю 276, 4 км. На них  щодня виходили 914 трамвайних вагонів, які перевозили 399 млн пасажирів на рік.

На 2006 рік в столиці залишилося 22 маршрути. На них щодня виходить 320 вагонів. За 15 років протяжність ліній, згідно з Генпланом, скоротиться до 100 км.

Зараз ви читаєте новину «"Подзвоніть у Київраду — 29-й трамвай знімають"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі