Успіх у навчанні на дві третини залежить від генів.
Британські науковці провели дослідження з участю 6 тис. пар близнюків. Вчені аналізували їхні оцінки від початку школи до закінчення обов'язкової середньої освіти, пише mydim.ua.
Результати дослідження показали, що досягнення близнюків у навчанні були стабільними. Діти, які добре вчилися у початковій школі, добре складали іспити GCSE після закінчення середньої.
Стабільність у навчанні - це 70% генетичні чинники, 25% - навколишнє оточення та виховання у родині, 5%- інші фактори, зокрема, вплив друзів і вчителів.
Однояйцеві близнюки мають однаковий набір генів. Двійнята ділять у середньому 50% генів. Якщо успішність у навчанні протягом шкільних років покращувалася або погіршувалася, це залежало від зовнішніх чинників, які були різні у близнюків.
Вчені також працюють над виявленням генетичних маркерів, які відповідають за різні риси особистості. Зокрема, на успіхи у навчанні. Порівнюючи генетичну будову різних людей, науковці розробили "полігенну шкалу ознак". Завдяки їй можна з більшою точністю прогнозувати варіативність певної риси у людей, які не мають спільних генів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Фотограф показав людей із унікальним геном
Певні варіанти генів відповідають за те, чому оцінки дітей на різних етапах навчання можуть відрізнятися. Проблеми у навчанні слід виявити якомога раніше, радять науковці. Якщо вчасно їх виправити, навчання покращиться. Якщо ні, вони залишаться впродовж усіх шкільних років.
"Полігенна шкала ознак" і прогнозування впливу на дитину місця проживання, виховання, спілкування з однолітками і вчителями допоможе виявляти "проблемних" учнів у ранньому віці. Покращити навчання зможуть індивідуальні програми і методики.
Японським вченим на чолі з Хірокі Уедой вдалося виявити гени, які відіграють ключову роль у регулюванні REM-сну. Генетики проводили експерименти з лабораторними мишами, у яких була пригнічена робота холінергічних нейронів TrkA +. Спостереження показали, що REM-фаза повністю зникла з циклу сну таких тварин.
Коментарі