29 лютого в Мистецькому Арсеналі пройшла перша мистецька дискусія в рамках "Арсенале-2012". Київська бієнале сучасного мистецтва з такою назвою триватиме з 24 травня до 31 липня. Арт-критик, куратор дискусійної платформи Катерина Дьоготь розповідала кореспонденту журналу "Країна" Андрію Мовчану про політичне мистецтво, самоцензуру й небезпечні для художників теми.
Тема дискусій на київській бієнале – "Мистецтво після кінця світу". Ви вірите в кінець світу?
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Перед аукціоном у Донецьку 30 картин класиків виставили у Києві
"Я ні в що не вірю. Кінець світу – це кінець світу банків, кредитів, іпотеки. Мистецтво жорстко вписане в це середовище. У кращому випадку, воно є голосом критики, в гіршому – обіймає позицію декоратора. Недарма саме сучасне мистецтво є найяскравішим прикладом фінансових бульбашок. Коштує шалених грошей, і при цьому є "купкою сміття" чи "лайном собачим". Праця, затрачена на його виготовлення, ніяк не співмірна з вартістю. Але така ситуація триває, відколи Марсель Дюшан виставив у галереї пісуар. Пізніше економіка запозичила цю модель. Зараз, коли фінансова система руйнується на очах, мистецтво не може не змінюватися", - відповіла арт-критик.
Звідки такий інтерес художників до політики?
"Сьогодні багато політичних жестів легше втілити, якщо ототожнюєш себе з художником, а не з активістом. Приміром, як робить група "Война". Університети й галереї – це дві сфери, де радикальні ідеї сприймають як норму. Мистецтво дозволяє змінювати світ, тому стає близьким для багатьох політичних радикалів", - відзначила Катерина Дьоготь.
Прочитати інтерв'ю з арт-криком повністю можна у журналі "Країна" № 9 (112) за 8 березня 2012 року.
Журнал можна купити у точках продажу преси.
Передплату на журнал "Країна" можна оформити у будь-якому поштовому відділенні України. Передплатний індекс - 37278. Вартість передплати на місяць — 28 грн.
Коментарі
1