пʼятниця, 20 листопада 2020 00:45

Прем'єри тижня: Одержима сексом, голодування та червоні труси

"Номери"

Люди мають номери замість імен – від Першого до Десятого. Живуть в антиутопічному світі у вигляді старого стадіону. Підкорюються диктатору Нулю. У Сьомого з Четвертою народжується Одинадцятий, за сюжетом.

В основі фільму лежить п'єса Олега Сенцова. Режисував дистанційно, голодуючи у російській колонії міста Лабитнангі. Допомагав втілювати задум на знімальному майданчику Ахтем Сеітаблаєв.

"Коли вперше прочитав п`єсу, вона мені одразу сподобалась. Люблю театр парадоксу. Нагадала мені "В очікуванні Годо" Семюеля Беккета, - каже Ахтем Сеітаблаєв. - Герої потрапляють на своєрідний Ноїв ковчег. Повинні зрозуміти, чому вони тут. Чи мають взагалі право на імена, чи просто номери?

Олег Сенцов визначив жанр як антиутопія. Для мене це ще й гротеск, мелодрама, трохи детектив. Вдячний йому за можливість повернутися до першої професії - театрального режисера. Поєднати кіно з виставою. Найголовніша задача, яку переді мною поставив Олег - нагадати всьому світу про Крим".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Голлівудський актор просить українців поділитись світлинами рідних локацій

Продюсерка Анна Паленчук розповіла про початок співпраці з Олегом Сенцовим:

"Навесні 2018-го у Росії відбулись вибори Путіна. Ми зрозуміли, що Олега випустять не скоро. Тоді я спитала, що можу для нього зробити. Олег відповів: поставити п'єсу "Номери". Текст мені передала його сестра Наталя Каплан. Це актуальний та пророчий твір. Втілили задум змогла театральна режисерка Тамара Трунова. Але у театру все ж обмежене коло глядачів. Кіно більше здатне достукатися до мас. Олегу сподобалася ідея екранізації. Хотів сам режисувати, хоч і дистанційно. Проєкт відволік його від голодування. Вважаю, що це частково врятувало його життя. За листуваннями склали творчу команду, адвокат передавав ескізи декорацій. Все ж на майданчику потрібна присутність режисера. Тому Олег попросив допомоги у, як він сказав, кримського брата Ахтема Сеітаблаєва.

Постійно вигадували способи показати Олегу матеріали стрічки. Зняли на відео акторів, щоб він побачив їх обличчя та пластику. Змонтували, ніби це справжній фільм. Зробили навіть титри, назвали "Осінні сонати". Цензори мали повестися, що це звичайне кіно. Але, на жаль, диски не передали. Тільки під кінець ув'язнення адвокат показав Олегові на телефоні монтаж фільму".

Автор: Прес-служба
  Люди мають номери замість імен – від Першого до Десятого. Живуть в антиутопічному світі за дивними правилами. Шикуюються на обід, потім бігають по колу с кукурудзяними паличками, за сюжетом стрічки "Номери" за п`єсою Олега Сенцова.
Люди мають номери замість імен – від Першого до Десятого. Живуть в антиутопічному світі за дивними правилами. Шикуюються на обід, потім бігають по колу с кукурудзяними паличками, за сюжетом стрічки "Номери" за п`єсою Олега Сенцова.

Актор Віктор Андрієнко виконав роль верховного правителя Нуля, розказав про свого персонажа:

"Думали, що зображую заможного політика, бо маю досвід у "Великій різниці". Але мій персонаж не товстошкірий. Ставився до номерів як до малих нерозумних дітей. Не хотів нікого вбивати. Коли з номером трапляється біда, це для нього шок, як і для інших.

Перш ніж почати зйомки, ми просто пересувалися по декораціях. Мали звикнути існувати в їх межах. Стали цілим ансамблем. Демократія закінчилась, коли з'явився режисер Ахтем. Уже дослухалися до вказівок. Наприклад, актор Олександр Бегма для ролі голодував на прохання Олега Сенцова. Мене вразило, що людина перебуває за крок до смерті, але здатна так чітко пояснити, як бачить кожен кадр фільму. Усі костюми придумав Олег. Я навіть спитав, чому знімаюсь в червоних трусах. Відповіли: "Олег так сказав". Деяким акторам з поролону додавали живіт та стегна. Увесь павільйон зроблений так, як хотів Олег. Як він повернувся, пояснив мені: коли сидиш у кам'яній клітці, маєш чимось себе зайняти, щоб не збожеволіти. Тому заплющував очі та знову й знову уявляв майбутню стрічку".

10% з кожного проданого квитка піде на допомогу кримським політв'язням та їхнім родинам. У тому числі на лікування від хронічних і вроджених захворювань, освіту дітей політв'язнів, медикаментозну допомогу їх сім'ям і психоемоційну адаптацію дітей після обшуків, арештів, затримань батьків.

"Жінка"

Французька стрічка поєднує історії 2000 жінок з 50 країн світу. З'явилась за два роки до справи Вайнштайна і руху #MeToo.

"Під час зйомок попередньої картини "Людина" нас дуже розчулили розмови з жінками. Попри сором'язливість і підозрілість, вони абсолютно перевтілювались перед камерою, - кажуть режисери Янн Артус-Бертран та Анастасія Мікова. - Ніби вони все життя чекали на цей момент. Хотіли висловитися та бути почутими. Самі спрямовували розмову і говорили про те, що вважали дійсно важливим. Про роботу, освіту, емансипацію, материнство, ставлення до тіла та першу менструацію. Багато розмов були схожі на самоаналіз та сеанс терапії.

Більше за все нас вразила неймовірна стійкість та здатність протистояти будь-яким труднощам, якою володіють жінки. Ніби це "закладено у їх ДНК", як вдало висловилась одна з героїнь. Зробити так, щоб завтра половина всього людства більше не вважалась "слабкою статтю".

"Одержима сексом"

Старшокласниця Еліс вчиться в католицькій школі з дуже суворими правилами. Починає відверту переписку з інтернет-другом. Щоб зупинити думки про секс і мастурбацію, Еліс вирушає до релігійного табору. Але туди приїжджає вкрай привабливий спортсмен Кріс, за сюжетом американської комедії "Одержима сексом".

"Стрічка повертає мене до днів, коли ходив у католицьку школу. Відмучився 9 років, - каже кінокритик Камрін Де Лука. - Завжди був сонним та ненатхненним. "Одержима сексом" зафіксував той похмурий та буденний світ, до якого мене відіслали батьки.

Зазвичай стрічки на тему церкви супроводжуються релігійною музикою. В "Одержима сексом" такого немає, цим стрічка унікальна. Наповнена поп-музикою 2000-их. Коли Еліс збуджується від запаху волосся мачо, чуємо пісню Крістіни Агілери "Джин у пляшці".

"4 обличчя Мони Лізи"

Документальний арт-фільм створили до 500-річчя Леонардо да Вінчі. Історики намагаються розібратися, хто з чотирьох жінок надихнув художника на написання найзнаменитішої картини епохи Відродження.

"Понад десять років вивчаю "Мону Лізу" через багатолінзову камеру з яскравим світлом. Під шаром фарби ховається інший малюнок, - розповідає дослідник Паскаль Котт. - Зробив реконструкцію попередньої версії картини. Зіставивши її з сучасним портретом можу сказати, що це не одна й та сама жінка. Це наче величезний камінь, який жбурнули у тихі води історії мистецтва. Підозрюю, що з боку керівництва Лувру буде небажання змінювати назву картини. "Прощавай, Мона Ліза"?"

Креативна індустрія в Україні втратила за карантин близько $3 мільярдів. Найбільше постраждала сфера туризму і кінотеатри. Також негативно впливає карантин вихідного дня, за словами міністра культури та інформаційної політики Олександра Ткаченко.

Зараз ви читаєте новину «Прем'єри тижня: Одержима сексом, голодування та червоні труси». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі