Бронемобіль "Козак 2" першим з українських машин випробували, підірвавши на міні. Раніше характеристики обчислювали лише з допомогою математичного моделювання, повідомляє AUTO-Consulting.
Методику випробувань розробили у Центральному науково-дослідному інституті МВС України. Вона максимально наближена до Натовської STANAG 4569 "методи оцінки рівня захисту бойових броньованих машин легкої категорії".
Для випробувань у десантний відсік помістили манекен із закріпленими датчиками в ділянці тазу, грудної клітки та голови і знімають показники тиску і прискорення.
Автомобіль підривають у два етапи. Спочатку 6 кг тротилу підривають під днищем бронеавтомобіля, а потім 6 кг підривають під переднім колесом.
"Козак-2" візуально витримав підрив під днищем. Деформації бронекорпуса - мінімальні, положення манекена не змінилося. Тиск всередині бронекапсули стравило через відкритий люк.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Які бронемашини виготовляють в Україні
Підрив міни під колесом "Козак-2" привів суттєвіших руйнацій. Вибух біля броньовика відірвав диск з колесом і розвернуло все крило.
Але ступиця та двигун залишилися на місці. Бронекорпус "Козака-2" також не постраждав. Крім цього, після такого вибуху працювала електропроводка, всі двері відкривалися, скло залишилось цілим, а манекен не змінив свого положення.
"Козак-2" непогано витримав підрив на 6 кг тротилу за методикою НАТО, але найважливіше, що в Україні тепер є своя національна система стандартизації з урахуванням стандартів НАТО.
Після розшифровки показників із датчиків оприлюднять детальніший результат випробувань. Зокрема, чи залишаться живі десантники всередині бронекапсули і не отримають травм.
Коментарі