вівторок, 26 березня 2013 12:34

У Києві показали український аналог Hummer'a - всюдихід Bizon
13

Позашляховик Bizon
Фото: Фото: Володимир Мукан
Позашляховик Bizon
Позашляховик Bizon
Позашляховик Bizon
Позашляховик Bizon

Минулими вихідними у столичному виставковому центрі "Акко інтернешнл" пройшла виставка авто- та мототюнінгу "Тюнінг Мотор Шоу-2013". Такий захід у Києві проводять вперше. На нього привезли понад 30 моделей із всієї України. Серед них були й саморобні автомобілі.

У центрі виставкового залу стояв великий саморобний всюдихід Bizon. Його сіра масивна решітка радіатора плавно переходить у дутий довгий капот. Передній і задній бампери металеві, як у вантажівках. Колеса машини великі із крупними протекторами.

"Колеса, як і вся ходова частина, від військової радянської вантажівка ГАЗ-66. Ця модель була дуже міцною і витривалою, мала чудову прохідність, але комфорту в ній бракувало - не зручно було забиратися до кабіни, важіль коробки передач знаходився за водієм. Тому я вирішив зробити комфортний сучасний всюдихід із прохідністю ГАЗ-66", - розповів Олександр Чувпілін із Білої Церкви Київської області.

Він півроку тому із сином доробив позашляховика.

Автомобіль обладнаний 4-літровим двигуном на 137 к.с. корейської фірми "Донг Фенг" і 5-ступеневою механічною коробкою передач. Постійний привід машини задній, за потреби можна підключити й передній.

"Тут є блокування диференціалу, понижені передачі. Колеса можна накачувати та спускати із салону. Якщо їду піщаною поверхнею, спускаю. Тоді покращується прохідність. Компресор поставив під капотом. Його можна використовувати не лише для підкачування коліс, а й для інших потреб - пневмодомкрата чи інших пневмоінструментів, накачування гумового човна тощо", - сказав Чувпілін.

У задньому крилі машини відкрив невеликий лючок, а за ним кран. Туди можна під'єднувати шлангу й качати що завгодно. Також машина обладнана лебідкою.

Bizon розрахований на 9 пасажирів. Має третій ряд сидінь, який можна повернути у будь-який бік. За сидіннями великий багажний відсік. Дах машини за потреби трансформується у намет. Всюдихід має й інші корисні дрібниці - підсвітку підніжок під бічними дверями, висувну підніжка під задніми дверцятами, фари під ліхтарями, які вмикаються під час заднього ходу, тощо.

"Ми із сином полюбляємо полювання та риболовлю, тому робили авто для своїх потреб. Джип спокійно проходить брід глибиною 1,2 метра. Ніякі дорожні ями, хащі, калюжі та замети йому не страшні. Дах я зробив із товстого металу, по ньому може ходити кілька осіб і він не прогнеться. У наметі на даху можна заночувати у разі потреби. Також до нього можна прикріпити довгий вантаж, який не поміщається в салоні. Для цього прикріпив там спеціальні дуги", - розповів чоловік.

Автомобіль витрачає 15 літрів бензину на 100 км у змішаному циклі. Його максимальна швидкість 120 км/год.

"Ця машина не призначена для швидкісної їзди. Вона розрахована для пересування в місцевостях, де взагалі немає доріг. Щоб автомобіль мав великий запас ходу, ми із сином поставили паливний бак на 120 літрів. Повного баку бензину вистачить 700-800 кілометрів", - зазначив Чувпілін.

На відміну від інших саморобних машин, всі кузовні деталі Bizon мають ребра жорсткості й плавні вигини. Всі вікна гнуті, як і у серійних заводських моделях.

"Капот, крила, дах й інші деталі робив самотужки у своєму гаражі, - каже чоловік. Він за фахом інженер, металіст і зварювальник. - Все зроблено лише з металу. Щоб надати форму деталі, розігрівав заготовку й вигинав, як задумав. Були, звісно, випадки, що псував металеві заготовки. Тоді доводилося брати інші й заново надавати їм форму".

Для свого автомобіля використовував метал завтовшки від 1,2 до 2 міліметрів, залежно від навантаження кузовної деталі. Зварював та фарбував кузов машини чоловік також самотужки. Вікна до автомобіля замовляв на Запорізькому автомобілебудівному заводі. Єдине - не обтягував сидіння. Зробив для них раму та кріплення, а потім віддав на обтяжку фахівцям.

"Щоб в салоні машини не відчувалася вібрація на поганих дорогах, я встановив між рамою і кузовом демфери - гумові подушки. Вони гасять вібрацію. Тому навіть на найгірших дорогах їзда для пасажирів комфортна", - запевнив чоловік.

Організатори виставки "Тюнінг Мотор Шоу-2013" теж відзначили унікальність машини, порівняли її із американським армійським позашляховиком Hammer.

"Ця машина із Білої Церкви є особливо цікавою, - каже директор виставки Наталія Хорєва. - За технічними характеристиками він не поступається американському Hummer H1".

Автомобіль Чувпілін разом із сином робили рік, витратили на матеріали і деталі для нього $15 тис.

Зараз ви читаєте новину «У Києві показали український аналог Hummer'a - всюдихід Bizon». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

29

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі