четвер, 08 серпня 2019 11:07

Тонкощі заміни мастильного матеріалу КПП і ГУР в автомобілі

  Як правильно замінити мастило в автомобілі?
Як правильно замінити мастило в автомобілі?

Своєчасна заміна мастильного матеріалу у двигуні автомобіля сприяє його стабільній роботі та довговічності. Редуктори коробки передач і гідропідсилювача керма теж не виняток. Основне завдання мастила полягає в зниженні коефіцієнта тертя між деталями, що важливо як для комплектуючих двигуна, так і для шестерень будь-якого редуктора. Мастильний матеріал для трансмісії рекомендується використовувати тільки високого ступеня очищення. Це обумовлено високою точністю виготовлення деталей, особливо якщо мова йде про АКПП. Вимоги до мастила для гідропідсилювача керма більш лояльні, але існує кілька нюансів, які слід враховувати.

Заміна трансмісійного масла

Як і у випадку з моторним, трансмісійне масло пропонується трьох видів:

• Синтетичне - характеризується гарною плинністю і стабільною в'язкістю, що не залежить від температури. Виготовляється за рахунок декількох перегонок сирої нафти і включення до складу додаткових присадок, що поліпшують якість мастильного матеріалу.

• Мінеральне - ефективність даного мастильного матеріалу виражається створенням захисної масляної плівки, що відрізняється хорошою еластичністю. Виготовляється простим очищенням сирої нафти, а тому має низьку ступінь очищення.

• Напівсинтетика - також проходить процес перегонки, але, на відміну від синтетичних аналогів, має менше присадок і, відповідно, знижені технічні характеристики.

Таким чином масло напівсинтетика володіє особливостями мінерального та синтетичного мастильного матеріалу, але при цьому воно ще й має хороші антифрикційні властивості, а тому вважається універсальним.

Перед заміною слід прогріти трансмісію, для чого необхідно проїхати 10-12 кілометрів. Робота виконується під автомобілем, а тому його необхідно загнати на естакаду або оглядову яму. Спочатку відкручується пробка маслозливного отвору в конструкції КПП. Вона являє собою звичайний болт, що запобігає витоку мастильного матеріалу. Після усунення зливу через маслозлив, заливається нове мастило за допомогою спеціального шприца. Перед закручуванням пробки рекомендується перевірити стан ущільнювального кільця, і якщо є в тому потреба, то замінити його.

Заміна рідини ГУР

Як говорилося вище, до мастила для гідравлічного підсилювача керма пред'являються не такі суворі вимоги, як до мастильного матеріалу для двигуна і коробки передач. Тому в більшості випадків використовується мінеральне мастило, і тільки якщо виробник авто рекомендує заливати синтетику, необхідно слідувати його пораді. Це обумовлено тим, що в конструкції ГУР багато гумотехнічних виробів, і якщо вони не володіють стійкістю до синтетичного мастила, то швидко вийдуть з ладу. Як і в інших випадках, заміна рідини ГУР виконується знизу, а тому слід потрапити під автомобіль. Сам процес не складний, так як необхідно відкрутити пробку розширювального бачка для мастильного матеріалу гідравлічного підсилювача керма і злити відпрацювання. На її місце потрібно залити нове мастило і, закрутивши кришку, покрутити кермо в різні боки, щоб прокачати рідину по системі.

Зараз ви читаєте новину «Тонкощі заміни мастильного матеріалу КПП і ГУР в автомобілі». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі