На первинному авторинку легкових авто в Україні у січні-травні зареєстровано 92,649 тис. легкових автомобілів. У порівнянні з аналогічним показником минулого року споживча активність на первинному ринку легкових авто збільшилася на 0,5%.
Про це свідчать дані асоціації "Укравтопром".
При цьому кількість первинних реєстрацій нових легкових автомобілів знизилася на 1,1% і становила 89,351 тис. шт. Таким чином, частка нових автомобілів на первинному ринку України становила 96,4%.
Як показує статистика, обсяги продажів легкових автомобілів за п'ять місяців практично не змінилися, однак протягом цього періоду прогнозовано збільшилася амплітуда споживчого попиту. Так, в очікуванні збільшення цін на наймасовіший сегмент ринку - нові малолітражки з об'ємом двигуна від 1 тис. до 2,2 тис. куб. см, пов'язаного з введенням тимчасових спеціальних мит, пік попиту припав на квітень місяць, коли всіма операторами ринку було продано більше 26 тис. нових автомобілів. Результатом квітневого ажіотажу стало очікуване збільшення сезонного просідання ринку в травні. Консолідовані продажі легкових автомобілів на первинному ринку в травні склали 15,78 тис. шт., а в частині нової техніки - 15,091 тис. шт. Якщо квітневий результат був кращим за весь посткризовий період, то травневі показники - найгірші за останні три роки.
У результаті різкого травневого охолодження ринку змінилася його структура. Частка імпортних автомобілів в продажах нової техніки на первинному ринку легкових авто впала на 9% і склала 79%.
Топ-10 травневих продажів нових легкових автомобілів по брендам виглядає так:
На перше місце з восьмого в квітні піднялася вітчизняна марка ЗАЗ. За продукцію Запорізького автомобілебудівного заводу своїми гаманцями проголосували 1,762 тис. автовласників (+26% до попереднього місяця і +4,7% до травня 2012 року).
Втративши позицію лідера, на другу сходинку перемістився корейський бренд Hyundai з показником 1,427 тис. о.а. (-47% до квітня і -25,4% до АППГ).
Знизивши продажу до 1,213 тис. авто, на 35% у порівнянні з квітнем і на 15% щодо торішнього травня Toyota зайняла третє місце, змістивши Geely на п'яте. Травневий результат Volkswagen - 1,024 тис. о.а., що на 47% менше підсумків попереднього місяця і на 34% менше АППГ. При цьому народна марка німецьких автомобілів зберегла за собою четверту позицію на українському ринку нових легкових автомобілів.
На п'яту сходинку рейтингу, як уже було сказано, перемістився китайський бренд Geely з показником 989 авто.
На шосте місце з одинадцятого у квітні перемістилася Skoda - 924 о.а. Втрати Skoda в порівнянні з попереднім місяцем склали 10%, а от з аналогічним періодом минулого року 25%.
На сьомому місці, після срібного результату в квітні, виявилася марка KIA з 873 первинними реєстраціями нових легкових авто. Зниження обсягів продажів цього корейського бренду склали: по відношенню до квітневого результату -61%; по відношенню до травня 2012 на 45%.
На позицію вниз опустився французький бренд Renault. З показником 764 первинних реєстрацій (-47% до квітня і -30% до АППГ) цей бренд зайняв восьму сходинку травневого рейтингу.
На дев'ятому місці Nissan - 704 Л.А. (-34% До квітня і -25% до травня 2012 року).
Замикає десятку лідерів травня 2013 російський бренд ВАЗ. На рахунку ВАЗа 558 авто і найбільші показники падіння в ТОП-10: -62% до квітня і -68% до АППГ.
Коментарі
2