Введення утилізаційного збору в Україні не вирішить проблеми українського автомобілебудування.
Про це заявив міністр економічного розвитку і торгівлі Петро Порошенко в інтерв'ю виданню "Комерсант-Україна".
Він зазначив, що, можливо, список країн, щодо яких запроваджено цей збір, варто розширити, "тому що автомобілі з Російської Федерації не більш небезпечні для навколишнього середовища, ніж автомобілі з Індії або Китаю".
Крім того, міністерство зараз перебуває в процесі переговорів щодо підвищення митних зборів на імпортні автомобілі.
Існує два варіанти: або введення цих заходів, на що є всі підстави, або невведення, якщо вдасться договру з партнерами, сказав Порошенко. На сьогоднішній день визначеності, за яким із двох цих шляхів піде відомство, поки немає.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Без земельного банку неможливо відкрити ринок землі - "регіонал"
"У цьому рішенні часто бачать подвійне дно, але я хочу запевнити, що ситуація в автомобілебудуванні така, і статистика останніх місяців це підтверджує, що галузь потребує підтримки. У вивіреній, дуже обережній, але підтримці. До слова, це стосується не тільки автомобілебудування", - сказав міністр.
За його словами, це стосується і транспортного, і сільськогосподарського машинобудування, і електроніки. Зараз 90% продаваної в Україні продукції машинобудування імпортного походження, зазначив він. Це пов'язано з тим, що імпортна продукція різними шляхами підтримується і субсидується в країнах її виробництва.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Вибори в Україні контролюватимуть 200 тисяч міжнародних спостерігачі - прогноз
"Я зацікавлений в тому, щоб українське машинобудування також було захищене. Хочу нагадати: провідні економісти світу стверджують, що основною загрозою нинішньої кризи стане скорочення робочих місць в розвинених країнах, і проблема збереження національної промисловості успішно вирішується менш ніж у 50% країн", - підкреслив Порошенко.
Нагадаємо, з 1 вересня Росія ввела утилізаційний збір на імпортні автомобілі. На думку експертів, це має на меті в першу чергу захистити російський автопром в умовах різкого зниження мит після вступу РФ до СОТ.
У відповідь на дії Росії Кабмін встановив утилізаційний збір на всі автомобілі, що ввозяться з РФ. Згідно з відповідною постановою, юридичні та фізичні особи, які імпортують для вільного обігу транспортні засоби та кузови для них з Російської Федерації, зобов'язані самостійно забезпечити подальшу заготівлю та утилізацію відходів (кузовів, акумуляторів, полімерних, гумових і інших виробів), або укласти договір з профільними підприємствами (що мають потужності і необхідні дозвільні документи) про проведення утилізації з урахуванням затверджених урядом граничних цін.
Коментарі
12