вівторок, 17 липня 2018 10:34

Першою залізницею їздять лише спеціальні локомотиви

Сьогодні, 17 липня 1854 року, запрацювала перша в світі гірська залізниця.

Найстарішу ділянку в 42 км будували протягом 6 років. Проходить вона через Земмерингський перевал між містами Мюрццушлаг і Глоггніцем у високогірною місцевістю. З огляду на складний рельєф і значні перепади висоти, залізниця є одним із видатних досягнень цивільної інженерії XIX століття.

  Першу гірську залізницю будували протягом 6 років. Фото: stranamira.com
Першу гірську залізницю будували протягом 6 років. Фото: stranamira.com

У будівництві брали участь приблизно 20 тис. осіб. Проект був створений архітектором Карлом фон Гега. Дорога прокладена на висоті 985 м над рівнем моря. Через складний рельєф довелося прорубати 14 тунелів, побудувати 16 віадуків, причому деякі з них - у 2 поверхи, а також понад 100 кам'яних мостів і 11 невеликих залізних мостів. Станції дороги та адміністративні споруди найчастіше побудовані з відходів породи, отриманих під час прокладки тунелів.

На всій протяжності дороги перепад висоти становить 460 метрів, а на 60% протяжності крутизна становить 20-25%, що еквівалентно підйому в 1 м на 40 м шляху. Такі умови викликали абсолютно нові технічні аспекти будівництва, і знадобилися нові інструменти та техніка для експлуатації. Була розроблена нова конструкція локомотивів спеціально для цієї дороги. Стандартна техніка й донині не може впоратися з екстремальними величинами підйому.

У 1998-му Земмерінгська залізниця була включена до списку об'єктів Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.

59 років тому на воду спустили перший американський атомний підводний човен "Джордж Вашингтон" з балістичними ракетами на борту.

У гонці військових технологій між Радянським Союзом і Сполученими Штатами Америки під час холодної війни не було абсолютного лідера. Радянський Союз зі значним випередженням розвивав ракетні технології. Бомбу зробили раніше Штати. Вони ж на перших порах лідирували і у створенні атомних підводних човнів.

Зараз ви читаєте новину «Першою залізницею їздять лише спеціальні локомотиви». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі