пʼятниця, 17 травня 2019 17:41

"Машина має бути елементом побуту, а не цінністю, на яку збирають усім селом"
12

Хтось явно незадоволений
Фото: Богдан Піхачек
АвтоЄвроСИла Донбас
"Заправка" для гостей парламентської площі
АвтоЄвроСила Тернопіль
Хтось за розмитнення 10%

Штрафи для "євроблях" відклали на 3 місяці. Верховна Рада України відтермінувала штрафи за безпідставне керування нерозмитненими автомобілями до 24 серпня 2019 року.

Київ. Ранок. День вишиванки. На вулицях людно. Перехожі, здебільшого у білих лляних сорочках оздобленими традиційним українським орнаментом із червоної нитки.

На вулиці Михайла Грушевського тягнеться затор повз парламент у напрямку метро Арсенальна.

"Швидку пропускати не вчили!?" - лає таксиста з дверей карети меддопомоги медик швидкої з кучерявим білявим волоссям.

У далечині біля Ради видно десятки людей з жовтими прапорами. Біля парламенту, через дорогу, в Маріїнському парку вишикувані правоохоронці. Деякі укомплектовані шоломами. Мітинг "євроавтовласників".

Обабіч проїжджої частини вулиці Михайла Грушевського, біля законотворчого органа, аж до горизонту, тягнеться смуга припаркованих машин, здебільшого з номерами європейської реєстрації. Більшість транспортних засобів - представники німецького автопрому: Audi, Mercedes-Benz, Opel. Немало Renault і Ford. Машини, приблизно 2000-х років випуску. Здебільшого - універсали. Їхні власники і представники громадської організації "АвтоЄвроСила" прийшли до влади з вимогами.

Проходжу повз численні "євромашини". Авто оздоблені українськими прапорами, стягами громадської організації "АвтоЄвроСила" і наліпками зі зверненням до влади з проханням та вимогами "людської" легалізації їхніх машин.

Один із учасників мітингу - Opel Zafira кольору морської хвилі на єврономерах, універсал. У машині сидять двоє чоловіків, говорять між собою і щось п'ють із домашніх кухликів. В одного керамічний, в іншого - пластмасовий.

На панелі біля лобового скла — велика скляна банка з цукром, літра на 2. Чоловіки смакують, схоже, каву. У машині, біля торпедо і на дзеркалі заднього огляду - дитячі іграшки. На задньому сидінні — велика картата торба і чоловічий одяг.

"Я приїхав через свою сім'ю, - розказує Сергій Пікуш, 50 років. Приїхав до парламенту з Дніпродзержинська. Активіст у світлій кепці з сивуватою щетиною. Сидить на пасажирському місці біля водія. - Я батько 8 дітей. Приїхав для того, щоб відстояти своє право на доступне авто. Деякі мої знайомі пробували "легалізувати" свої "євромашини". Але певні митники і брокери необ'єктивно оцінювали транспортні засоби. Авто, які коштують по 700 доларів, спеціалісти описували на суму в 3000 умовних одиниць. Влада нас обманює, водить за ніс. Нам би вдома бути, заробляти гроші. Але ми залишили свої сім'ї для того, щоб вирішити це питання. Ми відстоюємо свої права на елементарні життєві потреби.

Від цього складу Верховної Ради ми не можемо добиватись "нормального" закону про розмитнення, бо ми бачимо, що ці парламентарі стоять явно не на варті інтересів "простих" людей. Насамперед, ми хочемо відтермінувати штрафи. Санкції дуже великі. До 170 тисяч гривень. Ми не не хочемо розмитнювати свої авто. Навіть дуже хочемо. Але ми прагнемо доступної "легалізації". Проблема в тому, що у нас немає таких грошей, яких від нас хоче влада, а зверху ще й карають штрафами. Я за "розумне" розмитнення. Готовий заплатити шосту частини від ціни, сплаченої за придбання машини. Якщо всі розмитняться, навіть за таких умов — це буде колосальна сума в держбюджет".

Поки ми спілкуємось - повз проїжджають численні іномарки, серед яких Mercedes-Benz, BMW, Lexus, Infinity, але ці - на українських номерах. Кожна з таких може коштувати від мільйона гривень.

"У мене був час вигнати свою машину за кордон і спробувати її там продати, але в кращому разі — здав би на металолом. Європейці ліпше матеріально забезпечені ніж ми. Вони купляють нові машини, а для нас ці євробляхи — просто Mercedes. Колись я мав Славуту, нещодавно взяв Ford Galaxy на єврономерах.

Чекаю на нову владу, яка прийме закони достойні, такі як в Європі. Чому в бідній країні розмитнення у кілька разів дорожче ніж у європейців? Я думаю, справедливість буде на стороні народу, а новий президент — прислухається до простих людей і зробить розмитнення — доступним", - розповів Сергій Пікуш.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На дорогах України поменшає вантажівок

Надворі хмарно з проясненням, стоїть травнева задуха. Хлопці-власники машин з єврономерами, що сидять в Opel-і вирішили "втиснути" ще по кварті розчинного напою. Водій бере чашку з темними ґранулами і заливає їх холодною водою з п'ятилітрового бутля.

"В інших країнах Європи люди мають можливість пригнати автомобіль, скажімо, з Німеччини, і поставити його на реєстрацію за 300-500 євро, і це при їхньому високому, як для нас, рівні прибутків. У мене зарплата — близько 335 євро на місяць. Маю шестеро дітей і вагітну жінку. Можете уявити скільки потрібно мені і моїм дітям не їсти і не пити, щоб оформити розмитнення за суму в 2500 доларів, і це у пільговий період. Зараз сума, яку мені потрібно викласти — близько 3,5 тисяч доларів, - розповідає власник Opel Zafira на єврономерах 2000 року випуску. Чоловік сидить на місці водія босоніж, у шортах, продовжує, - ми хочемо, просимо у влади хоча б відтермінувати штрафи. У нас мирна акція. Поліцейські виходять у формі і екіпіруванні. Ми — у шортах і шльопках", - говорить Ігор Шелємєха, 39 років. Приїхав до Верховної Ради з Дніпропетровщини.

На площі перед Верховною Радою мікрогрупами зосереджені люди з прапорами "АвтоЄвроСила". Натовп неначе чогось чекає. Хтось стоїть деінде на площі перед парламентом, тихо погойдує стягами організації "автоєвровласників". Дехто принишк у затінку, хтось відпочиває на лавках навпроти маріїнського палацу. Деякі люди обідають у машинах біля Ради. Частина пікетувальників - весело підтанцьовує під українські пісні. Живе виконання звучить з невеликої сцени, неподалік входу до парламенту. З неї ведучий вітає українців з днем вишиванки і запрошує всіх охочих сформувати тризуб з людей для пам'ятної фотографії.

За лаштунками — стоїть невелика група людей і розмовляють між собою. Серед них — огрядний чоловік у синій вишиванці з логотипом "АвтоЄвроСила". Це — Олег Ярошевич, голова громадської організації "АвтоЄвроСила".

"Завдяки тому, що зібралось багато людей, нам вдалося провести вдало перемовини. Був створений позачерговий комітет, де єдиним питанням було перенесення терміну вступу в дію штрафів для власників нерозмитнених машин. Наші вимоги виконані не всі. Знову. Ми просили 402 дні, комітет затвердив тільки 90.

Але тут багато людей, які зібралися не для того, щоб вимагати тільки відтермінування. Вік автомобіля помножений на акциз — найбільша проблема. Адже вартість розмитнення через вік авто — становить від 200 до 400% від вартості транспортного засобу. Це не підйомна сума для звичайного українця. Ми продовжуємо боротися. Навіть ці 90 днів дадуть нам можливість переформатуватися і рухатись по-іншому", - розповів очільник ГО "АвтоЄвроСила" Олег Ярошевич.

"Важливо! Ми хочемо доступних автомобілів для українців на постійній основі. Для цього потрібен системний підхід з урахуванням інтересів суспільства. Адже ростуть мої діти, отих поліцейських, - вказує на правоохоронців що вартують біля Верховної ради, - їм потрібен транспорт. А він має бути як доступний елемент побуту, транспортування, а не сімейна цінність на яку збирались "всім селом". - Розповів Сергій, власник автомобіля на "єврономерах".

Згідно з державними постановами, до 22 лютого 2019 автомобіль з іноземною реєстрацією можна було розмитнити зі знижкою. З 24 травня українські автовласники нерозмитнених авто ризикували бути оштрафованими. Проте Верховна Рада України відтермінувала запровадження штрафів до 24 серпня 2019 року.

Уже другий день поспіль під стінами Верховної Ради мітинг. Пікетують власники автомобілів на іноземній реєстрації.

Зараз ви читаєте новину «"Машина має бути елементом побуту, а не цінністю, на яку збирають усім селом"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі