Японська компанія Mitsubishi не випускатиме спортивну версію Lancer. Хоч спортивна версія допомогла продати багато "цивільних" авто моделі Lancer, японці офіційно заявили про припинення випуску Evolution.
Легендарну приставку "Evo" почали використовувати ще у 1992 році для спортивної версії Lancer. Ці автомобілі випускали спеціально для участі в Чемпіонаті світу з ралі. Від простих Lancer їх відрізняли в першу чергу потужні двигуни та система повного приводу.
Gazeta.ua пропонує згадати всі покоління Lancer Evolution, які випускали японці.
Lancer Evolution I 1992-1993
Перша еволюція отримала 2-літровий турбований двигун 4G63, який видавав майже 250 к.с. Максималка становила 228 км/год. За рік виробництва японці продали 5 тис екземплярів першого покоління Evolution.
Ці автомобілі провели сезон 1993 року у WRC разом із попередньою ралійною моделлю Mitsubishi Galant VR-4. Цей сезон не був вдалим для Mitsubishi. Заводська команда посіла останнє місце в чемпіонаті.
Lancer Evolution II 1993-1995
Основні зміни - модифікація колісної бази, зменшення ваги переднього стабілізатора поперечної стійкості, розширення коліс на 10мм. Майже всі зміни стосувались керованості Lancer. Так, для кращої притискної сили інженери встановили великий спойлер на кришці багажника. Крім цього двигун став на 10 "коней" потужнішим. У 1994 році друге покоління Lancer Evo тричі було на подіумах етапів WRC.
У 1995 році Team Mitsubishi Ralliart посіла друге місце в командному заліку Чемпіонату світу з ралі. Вони програли співвітчизнику - Subaru. Найкраще досягнення того року - "дубль" на зимовому етапі в Швеції.
Lancer Evolution III 1995-1996
Інженери продовжили покращувати аеродинаміку. Вони вдосконалили передній спойлер: на ньому з'явилися повітровідводи до передніх гальм і роздавальної коробки. З'явились додаткові аеродинамічні накладки на пороги та в черговий раз японці збільшили заднє антикрило.
Третя еволюція, як і друга, також стала на 10 к. с. потужнішою від попередника. Тож Evolution III мав потужність 270 к. с. і розгін до 100км/год за 4,9 сек.
Це покоління також не змогло обігнати Subaru і також забезпечило заводській команді друге місце в чемпіонаті. Tommi Mäkinen на "третьому Ево" здобув 5 перемог, але цього було недостатньо, щоб завоювати титул у командному заліку.
Lancer Evolution IV 1996-1998
Mitsubishi замінило платформу Lancer, а разом з нею і для версії Evolution. Двигун і трансмісії обвернули на 180° для кращого балансу ваги. Було дві версії EVO - RS та GSR. Двигун розвивав 276 к.с.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Mitsubishi показали останній Lancer Evolution
Lancer Evolution V 1998
Виробник розширив шасі на 10мм, а двигун став потужнішим. Evolution отримав 280 "коней".
У 1998-му Tommi Mäkinen здобув чемпіонство у заліку водіїв. Його напарник по команді Richard Burns допоміг здобути титул для Mitsubishi у командному заліку.
Lancer Evolution VI 1999-2001
Зміни Evolution VI в основному торкнулися системи охолодження і підвищення надійності двигуна. Він отримав великий інтеркулер, великий масляний радіатор, і нові поршні, разом з титано-алюмінієвими турбінами для моделі RS. Потужність авто виросла до 330 к. с.
У 1999 році японці випустили спецверсію Tommi Mäkinen Edition. Її назвали на честь фінського пілота, який допоміг інженерам покращити шосту еволюцію Lancer. До слова, Mäkinen здобув 4 чемпіонства на автомобілях Mitsubishi.
Lancer Evolution VII 2001-2003
На цій еволюції з'явилась автоматична трансмісія у версії GT-A. В цей рік змінився регламент Чемпіонату світу з ралі, тому нова еволюція отримала більшу кількість доробок та інший двигун.
Із зміною двигуна 4G63, які дозволили проходити більшій кількості повітря, потужність повернулась до рівня 276 к. с. (206 кВт).
Lancer Evolution VIII 2003-2005
Цю модель оснастили 17-дюймовими дисками Enkei, гальмами Brembo і амортизаторами Bilstein. Потужність двигуна становила 280 "коней".
Lancer Evolution IX 2005-2007
Це покоління отримало двигун потужністю 291 к.с. і мало декілька комплектацій: стандартна (Grand Sport Rally або "GSR"), RS (Rally Sport), SE (Special Edition) і MR (Mitsubishi Racing).
Lancer Evolution X 2007-20015
Автомобіль отримав повністю новий екстер'єр. Потужність і крутний момент залежать від ринку, на який постачають EVO X.
Всі моделі мають не менше 276 "коней". Найпотужніша версія має 400 к. с. Вона призначена для британського ринку.
Коментарі