середа, 13 квітня 2016 16:29

Кур'єрам вигідніше використовувати машини з ГБО ніж електромобілі

Кур'єрам вигідніше використовувати машини з ГБО ніж електромобілі
фото: ecotown.com.ua

Київська компанія Royal Service розповіла про вартість експлуатації електромобілів у кур'єрських цілях.

Компанія 14 років займається доставкою їжі з ресторанів. В листопаді 2014 року, в якості своєрідного експерименту, компанія додала до свого автопарку електромобіль Nissan Leaf, повідомляє eco town.

"У процесі пошуку найекономнішого, найзручнішого і найшвидшого транспорту для доставки їжі в столиці, я перепробував кілька варіантів. Спочатку їздили на Daewoo Matiz і мопедах, але такий транспорт підходить хіба для доставки піци, а не їжі з елітних ресторанів. Зараз наш автопарк складається з 10 автомобілів – це Hyundai Getz і Hyundai Accent. В кінці 2014 року я вирішив купити електромобіль і думав з часом замінити увесь автопарк електромобілями", - розповів Максим Линник, директор компанії Royal Service.

Проте в Україні не знайшли хорошого варіанту, тому довелось привезти вживаний Nissan Leaf із США. Тоді пробіг автомобіля був 35 тис. км.

"За півтора роки використання електромобіля в Києві, він наїздив 75 тис. км, а ємність його акумулятора впала до 75%. Найближчим часом акумулятор треба буде міняти, бо повноцінно користуватися електрокаром можна якщо ємність його батарей не менша 70%. Акумулятор коштує приблизно 125 тисяч гривень", - каже Максим Линник.

За його словами, що для доставки вигідніше користуватися звичайними автомобілями на скрапленому газі. Якщо їздити на бензині, то на 100 тис. км потрібно 10 тис. літрів пального. За середньою ціною бензину 20 грн. за літр, вартість 1 км становить 2 гривні.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Nissan поки не продаватиме Leaf в Україні через погану інфраструктуру

"Щоб проїхати 100 тис. км електромобілем треба витратити 125 тисяч гривень (ціна нового акумулятора), тому вартість 1 км. становить 1,25 гривень. Якщо ж їздити на газу, то 100 тис. км обійдеться в 80 тис. гривень (на таку відстань треба 10 тис. літрів, за середньою ціною газу 8 грн. за літр). Тому проїхати 1 км на газу коштуватиме всього 80 копійок", - додав Линник.

У двигунах внутрішнього згорання на кожні 15 тис. км. пробігу треба проводити заміну мастила (в середньому 7 разів на 100 тис. км). Одна заміна коштує приблизно 500 гривень, тобто 3,5 тисячі на 100 тисяч км (ці кошти ми додаємо до вартості експлуатації авто на бензині або скрапленому газі).

Крім цього, Максим Линник не вираховував вартості електроенергії, що витрачається на 100 тис км проїзду електромобіля, адже хтось заправляється безкоштовно, а хтось вдома, за своїм тарифом.

Нагадаємо, німецька компанія Audi заявила, що протягом 10 років 25% модельного ряду її автомобілів будуть їздити на електротязі.

Зараз ви читаєте новину «Кур'єрам вигідніше використовувати машини з ГБО ніж електромобілі». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі