понеділок, 18 червня 2012 15:09

Як вибрати уживане авто

Як вибрати уживане авто
Топ-9 дієвих способів виявлення проблемної машини. Фото: dni.ru

На автобазарах, де продають потримані автомобілі, часто можна натрапити на машину, що побувала в аварії, чи має дуже зношені деталі ходової частини та двигуна.

"Технології підбору фарби та маскування зношених вузлів за останні п'ять років так пішли вперед, що ці дефекти не завжди помічають навіть досвідчені автомобілісти", - каже продавець уживаних автомобілів Сергій Маковійчук.

Він розповів про дієві способи виявлення проблемної машини.

Слід зіставити пробіг автомобіля із його виглядом.

Одометр часто накручують назад, щоб продати машину дорожче. Тому не вірте цьому приладу. Зверніть увагу на гумові накладки педалей. Помітні потертості на них з'являються після 80–100 тис. км пробігу. Так само це видно і по керму. Якщо на колісних дисках більше ніж 7 квадратних слідів від грузків, машину інтенсивно експлуатували взимку, міняли гуму. Хай навіть їй три-чотири роки. Якщо диски рихтовані із здертою фарбою, з авто поводилися недбало, їздили по ямах. Перевірте ходову такої машини на станції техобслуговування.

Потрібно уважно оглянути кузов машини. Це слід робити у ясну сонячну погоду.

Відійдіть на 4-5 метрів від автомобіля, щоб подивитися на його бокову частину - заднє й переднє крило, двері. Колір має бути скрізь однаковим. Станьте по відношенню до боковини автомобіля на 45 градусів. Її відтінок має збігатися із відтінком кришки багажника та капота. Відтінок пластикового бампера зблизька може незначно відрізнятися від основного кольору машини. Станьте навпроти багажника машини, подивіться звідти на боковини. Одразу помітите невеликі вм'ятини на дверях і крилах. Зверніть увагу, чи не тріснула там фарба. Якщо тріщина є, доведеться робити локальний ремонт дверей, а він коштує від 600 грн.

Слід перевірити зазори між кузовними деталями.

Вони мають бути однаковими. Але у "лад", "волг", "москвичів" зазори можуть відрізнятися навіть щойно після заводу. Преси, якими штампували крила, двері й інші деталі на цих заводах, вже зношені, тому деталі виходять нерівномірними. Якщо ж на іншому автомобілі щілина між крилом і дверцятами дуже велика, слід уважніше придивитися до неї. Одразу треба відчинити двері. Подивитися на болти завісу. Якщо фарба на них подряпана, дверцята знімали. Якщо в торці дверей є гумові затички, яких там не повинно бути, двері вирівнювали за технологією "ремонт без пофарбування".

Підозрілі місця кузова слід перевіряти магнітом, замотаним у ганчірку.

Після аварії вм'ятину зазвичай вирівнюють і шпаклюють. Якщо магніт погано приставатиме до металу, значить машина точно була в аварії. А зашпакльоване місце з часом може дати тріщину. Тобто доведеться заново шпаклювати деталь, грунтувати, підбирати фарбу. Це обійдеться більше ніж у 1 тис. грн. До того ж є ризик, що в авто порушена геометрія кузова. У таких машин швидше зношується гума, їх веде вбік під час руху.

Має насторожувати щедра обробка автомобіля антикорозійними засобами.

Наприклад, поміняли крило машини, всю боковину задули однаковою фарбою. А щоб із внутрішнього боку цього ніхто не помітив, все покрили антикорозійною рідиною. Зазвичай продавці машин не обробляють їх перед продажем. Вони в цьому не зацікавлені.

Потрібно звертати увагу на дрібниці.

Навіть фахівці фірмових СТО добряче "слідять" під час ремонту. Якщо лючок бензобака злегка заляпаний фарбою, машину підфарбовували. Люк знімають для підбору фарби. Невеличкі крапочки кольору машини на гумовому ущільнювачі заднього чи переднього скла, пластикових деталях салону теж свідчать про ремонт. Щоб не знімати скло і пластик, його перед фарбуванням обклеюють папером. Через нього й просочується фарба.

Іржа найчастіше буває на порогах, колісних арках, кришці багажника, стиках даху та бічних стійок.

Авто зі спойлером, накладками на фари, молдингами та наклейками не варто купувати. Цими прибамбасами часто маскують дефекти кузова. Наклейками прикривають подряпини, ковпаками - іржаві, деформовані диски. А під гумовим чи пластиковим молдингом накопичується волога, потім авто іржавіє.

Вікна дверей треба прочинити, щоб перевірити, чи немає тріщин на них.

Співставте номери. Вони мають бути однаковими на всіх вікнах.

Педалі та кермо не повинні мати великого люфту.

Натисніть гальма і потримайте секунд 20. Педаль не має провалюватися. Якщо провалюється, це свідчить про несправність гальмівних циліндрів. Машина повинна чітко реагувати на дотик до педалі акселератора. Оберти не повинні "плавати". Дим із вихлопної труби має бути білим.

Зараз ви читаєте новину «Як вибрати уживане авто». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі