середа, 16 грудня 2015 13:29

Експерт розповів, чому водії бояться європротоколів

Експерт розповів, чому водії бояться європротоколів
фото: autonews.ru

Українці рідко користуються європротоколами, лише 12,5% ДТП офоромили за спрощеною системою, повідомляє Урядовий кур'єр.

Європротокол, або спрощена система врегулювання ДТП, в Україні діє з вересня 2011 року. Проте вона не має попиту в автомобілістів. Одна з прчини невикористання європротоколу — побоювання клієнтів, що вони не вкладуться в ліміт. Усього 10 тис ДТП врегулювали за допомогою цього. За цим документом можна отримати компенсацію легких ДТП, яких в Україні за статисткою 80%.

Водії бояться відповідальності, а в тому, що більшість водіїв остерігаються складати європротокол через побоювання, що щось зроблять не так.

"Основні труднощі, з якими стикаються водії, складаючи європротокол: П. 6. Замість прізвища страхувальника часто вказують прізвище водія; П. 8. "Чи покриває поліс шкоду технічного засобу?" Здебільшого пишуть "Так", хоч насправді не мають поліса КАСКО (а саме про його наявність ідеться)", - каже Віктор Панасюк, директор департаменту клієнтських сервісів страхової групи "ТАС".

Одна з версій невикористання європротоколу — побоювання клієнтів, що вони не вкладуться в ліміт. Тому частина експертів очікують, що якщо Нацкомфінпослуг з 1 лютого 2016 року збільшить максимальний розмір виплати за шкоду за пошкодження майна потерпілих під час оформлення європротоколу з 25 тисяч до 50. Також водії часто забувають про існування європротоколу, а страхові компанії не нагадують.

"Нещодавно виїжджав на авто із двору і зачепив сусідську машину. Повідомив про це у кол-центр страхової компанії, де був застрахований за полісом "автоцивілки". Там порадили викликати поліцію, щоб скласти протокол, і рекомендували сфотографувати місця ушкоджень на автомобілях та їхні номери. Про такий метод урегулювання, як європротокол (без виклику поліції), мені не нагадали, та і я про нього забув", — розповів киянин, відомий блогер та підприємець Олександр Бродський.

На його думку, позиція страхової компанії не клієнтоорієнтована. У водія не дізналися про наявні пошкодження авто та можливу суму збитків (ремонт тої подряпини міг обійтися у фірмових СТО у 2 тисячі гривень, а в межах чинного ліміту з відшкодування за європротоколом 25 тисяч гривень). "Мені не надали інформації про варіанти врегулювання ДТП, а як трієчника, який не в змозі безпомилково заповнити європротокол, спрямували старим обхідним шляхом", — скаржиться Олександр.

Тепер Олександр змушений іти довгим шляхом врегулювання ситуації. Поліцейські складають протокол, необхідний для відшкодування СК, вилучають водійські права й видають тимчасові. Натомість винуватець ДТП сплачує адмінштраф, і на нього чекає судова тяганина. А якби Олександр оформив європротокол, не факт, що власник постраждалої автівки отримав би відшкодування та не мав би претензій до Олександра. Страховики люблять "зачепитися" за один з неправильно заповнених пунктів документа, і — плакали ваші грошенята.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ліміт виплати по європротоколу підняли до 50 тисяч гривень

У цьому році, за даними МТСБУ, середня сума відшкодування за європротоколом становить 5,7 тисячі гривень (а це в 4,3 раза менше, ніж чинний ліміт). І під ліміт 25 тисяч гривень, за оцінками Українського товариства фінансових аналітиків, потрапляє понад 70% виплат "автоцивілки".

Ще шкодять популяризації європротоколу деякі страхові компанії, які відмовляються робити виплати, якщо один з автомобілів був на момент ДТП нерухомим (зупинка, стоянка, паркування). Вони придумали версію, що в момент припинення руху людина за кермом — уже не водій, а пасажир.

Нагадаємо, За 10 місяців українські автомобілісти сплатили за страхування 2,4 млрд гривень.

Зараз ви читаєте новину «Експерт розповів, чому водії бояться європротоколів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі