У період перебудови та незалежної України наші конструктори створили декілька цікавих прототипів автомобілів, але ті в серію не йшли.
Причиною цього були фінансові труднощі. Зокрема, у кінці 1980-х та на початку 1990-х років минулого століття запорізький та луцький автомобільні заводи створили кілька концептів, які мали би успіх на ринку. Тоді не знайшли фінансування. У 2002 році ЛуАЗ знайшов кошти на запуск в серію ЛуАЗ-1301, але до випуску справа не дійшла.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Київ привезли нову версію "Славути"
Gazeta.ua пропонує 5 українських концепт-карів.
ЛуАЗ Proto (1989)
Машина відповідала поняттю "пляжний" позашляховик. Проте тоді цим терміном тоді ще не користувалися. Кузов - металевий каркас. На нього вішали пластикові панелі. Двигун хотіли використовувати від "Таврії". Проте, прототип отримав нову трансмісію - вона дозволяла відключати один з приводів, що робило машину економічнішою.
ЗАЗ Снага (1995)
Машина мала індекс ЗАЗ 2301. Це вантажівка з односхилими задніми шинами і вантажопідйомністю в 1 тонну. Двигун 1,7 л.
ЗАЗ 1104 (н. д.)
У 1990-х роках створили дизайн-макет на основі "Таврії". Машина кардинально відрізнялась від серійного авто. Проте, машина не пішла у серійне виробництво. Навіть не створили повноцінного прототипа, оскільки на завод ЗАЗ прийшли корейці, які акцентували на випуску моделі "Славута".
ЗАЗ-110260 (н. д.)
Цю модифікацію спроектували в науково-технічному центрі "ЗАЗ-Автотехніка". Машину планували відправляти на експорт. Створили всього 3 екземпляри кабріолета. Примітно, що на етапі розробки моделі був привласнений індекс ЗАЗ-110260, але його присвоїли вантажо-пасажирському хетчбеку.
ЛуАЗ-1301 (2002)
Серійний автомобіль повинен був отримати повний привід і блокування диференціалів. В якості базового силового агрегату з 5-ступінчастою коробкою передач передбачався МеМЗ-2457 потужністю 58 к. с., проте була передбачена і можливість комплектації машин двигунами ВАЗ. Автомобіль повинен був піти в серію. На нього виділили гроші, але серійний випуск не відбувся.
Коментарі