понеділок, 20 січня 2020 12:29

"Штрафи не допоможуть" - експерт розповів, як боротися із аваріями

"Штрафи не допоможуть" - експерт розповів, як боротися із аваріями
В Україні низька культура поведінки учасників дорожнього руху. Фото: tv5.zp.ua

2019 року в Україні сталося понад 130 тисяч аварій. Це на 7% більше, ніж 2018-го. Тоді їх зафіксували понад 122 тисяч.

Насправді статистика набагато гірша, ніж подають офіційні структури. Поліція не враховує аварії без потерпілих і ті, що оформлені через європротоколи, говорить віце-президент громадської організації "Товариство учасників руху" Віктор Козоріз в інтерв'ю Gazeta.ua.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Смертельний автобус: показали результати нічної ДТП

Які головні причини аварій на дорогах?

Найпоширенішими є перевищення водіями безпечної швидкості, порушення правил маневрування, проїзду перехресть і недотримання дистанції. Головною проблемою залишається низька культура поведінки учасників дорожнього руху і недостатній контроль з боку правоохоронців. А саме неефективна діяльність патрульної поліції і відсутність автоматичної фіксації порушень.

Чому склалася така ситуація?

В Україні недосконала державна політика у сфері безпеки руху на дорогах. Не дивлячись на часті смерті в аваріях, вона досі не стала пріоритетом ні для центральної, ні для місцевої влади. Це видно по тому, як погано виконують державну програму з підвищення безпеки на проїзджих частинах в Україні або ж інші регіональні і місцеві програми. Більшість із них - формальні.

Чи достатньо високі штрафи за порушення правил дорожнього руху?

Підвищенням штрафів влада намагається лише замилити слабку політику у цій сфері. На практиці це не дає результатів. Штрафами боремося з наслідками, а не з причинами. Для пішоходів штрафи взагалі нічого не значать, бо немає системи контролю за їхньою поведінкою на дорогах. Раніше цим хоч трохи займалися піші працівники ДАІ. Сьогодні практично вся патрульна поліція їздить на авто і порушень не бачать. Профілактичною роботою також ніхто серйозно не займається. Якщо в школах дітям нагадують правила поведінки на дорогах, то з пенсіонерами взагалі біда. Не допомагає ні соціальна реклама, ні дорожні знаки.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Протаранив 2 машини і зупинився в дереві: показали вражаючі фото аварії

Наскільки достатньо в Україні навчають водіїв?

У нас досі діє стара система підготовки. Приватні та державні автошколи не несуть жодної відповідальності за рівень навчання водіїв. У цій сфері поширена корупція. Теорії та практики недостатньо, щоб випускати водія на дорогу. Про це говорять і самі працівники автошкіл. Молоді водії занадто самовпевнені, але на дорозі, особливо у великих містах, губляться і влаштовують аварії. Кілька років розробляють нову систему, але поки що лише на папері.

Як відрізняється ситуація із аваріями на дорогах у нас та в інших країнах?

Є тенденція - що нижчий рівень життя в державі, то вища смертність на дорогах. Україна перебуває на рівні з Гондурасом та Анголою. Люди заклопотані проблемами виживання і не цінують своє здоров'я, втрачають контроль над поведінкою. Це соціальна проблема і з нею не можна боротися штрафами. Треба підвищувати свідомість громадян, змушувати їх задуматися про цінність життя. В нас навіть соціальної реклами по телевізору немає. Потрібно розробляти цілу кампанію, яка б постійно займалася цим питанням. Ухвалюють гарні соціальні програми, але їх ніхто не виконує, результату немає.

В Одесі п'яний поліцейський збив двох людей. ДТП сталася ввечері 19 січня у міжквартальному проїзді біля супермаркету на вулиці Люстдорфська дорога. П'яний водій автомобіля Opel, 27-річний працівник поліції збив шлагбаум і 2 пішоходів.

Зараз ви читаєте новину «"Штрафи не допоможуть" - експерт розповів, як боротися із аваріями». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі