середа, 21 листопада 2018 15:58

Вчені визначили причину танення льодовиків

Під льодом в Антарктиді знайшли джерело радіації. Фото: Інформатор

Вчені виявили під льодами східної Антарктиди радіоактивне джерело тепла. Вони помітили джерело тепла у радіолокаційних показаннях літака, який пролітав над регіоном.

Радіолокатор проник на глибину 3 км у товщу льоду, виявивши під ним сильне радіоактивне випромінювання. Подальші спостереження показали, що лід у Східній Антарктиді тане знизу вгору. Тепла вода стікає в підлідні озера, пише Science Alert.

"Процес танення, який ми спостерігаємо, ймовірно, триває вже тисячі або навіть мільйони років, і він безпосередньо не сприяє зміні крижаного покриву. Проте в майбутньому додаткова вода на крижаному покриві може зробити цей регіон більш чутливим до зовнішніх факторів, таких як зміна клімату", - говорить провідний дослідник Том Джордан з британського антарктичного огляду.

Експерти вважають, що радіоактивні мінерали і гаряча вода, яка стікає в озера під льодом, сприяють додатковому розплаву.

Це не єдине відкрите джерело тепла в Антарктиді. У Західній Антарктиді йдуть підземні процеси і танення льоду відбувається швидше, ніж він може накопичуватися. Одна з причин - джерело вулканічного тепла під Антарктидою під льодовиком Пайн-Айленд.

Ці джерела тепла раптово перетворять Антарктиду на воду протягом декількох років, але вони є додатковими факторами, які дозволяють враховувати танення льодів континенту.