середа, 14 травня 2014 18:02

Науковці виявили дивовижну ротацію видів у світі

Розмаїття форм життя — від коралів до хижаків — під загрозою. Десятиліття досліджень задокументували виснаження екосистем та похмурий список вимерлих тварин через знищені середовища життя, забруднення, зміни клімату, загарбання та надмірність.

Все це робить рапорт журналу Science справжнім сюрпризом.

Учені Університету Вермонта, Університету святого Андрія та Університету Майне, перевірили дані за сотню років досліджень, проведених по всьому світові — від полярних регіонів до тропіків, від океанів до пагорбів. Вони виявили, що кількість видів у багатьох місця не дуже змінилися або навіть зросла.

59 популяцій зі 100 збільшили розмаїття видів, 41 — зменшили. Тобто свідчення показали, що зміни були поміркованими.

Однак що змінювалося справді стрімко? Більше 80% опрацьованих популяцій мали суттєві зміни у складі видів, у середньому 10% змінювалися за десятиліття — це істотно вище ніж позначка, які передбачали моделі.

Іншими словами, нове дослідження показує величезний коловорот видів у середовищах життя по всьому світі, який проявлявся у створенні нових біологічних популяцій. "Прямо перед нашим носом, нова група рослин та тварин могла зайняти місце, за яким дослідники спостерігали десятиліттям раніше, чи навіть за рік до цього.

Зараз ви читаєте новину «Науковці виявили дивовижну ротацію видів у світі». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua