субота, 22 березня 2008 12:13

Учені виявили величезних медуз в Антарктиці

Учасники міжнародної експедиції з вивчення морських тварин і впливу глобального потепління на Антарктику виявили в цьому регіоні величезних медуз.

За словами дослідників, щупальця медуз досягали в довжину трьох метрів. Здивували вчених і виявлені там морські зірки, довжина яких перевищувала 60 сантиметрів.

Учені з Австралії і США в результаті 50-денної експедиції в морі Роса виявили 8 раніше не відомих науці видів молюсків. "Це так хвилює - знаходити нові види!" - говорить Кріс Джонс, іхтіолог із Національного управління по дослідженню океану і атмосфери США.

Проте Джонсу ще належить отримати підтвердження того, що знайдені ним види зустрічаються вперше.

Колега Джонса Стю Хатчет, іхтіолог Державного Інституту Нової Зеландії з дослідження водного простору і атмосфери повідомив, що під час експедиції були виявлені поля рослин, схожих на лілії, які займали площу в декілька десятків квадратних метрів на поверхні океану.

Експедиція в рамках міжнародної програми International Polar Year, у якій беруть участь 23 країни, завершилася в минулий четвер.

Виявляється, і в м"ясі медузи міститься маса корисних речовин, цінні мікроелементи і амінокислоти. У зв"язку з цим вельми доцільно застосовувати медуз у медицині. Зараз з отрути, що міститься в щупальцях медуз, виробляють ліки для лікування легеневих хвороб і регулювання кров"яного тиску. Фермери країн Карибського басейну використовують отруту фізалій як отруту для щурів. Люмінофори, виділені з медуз, використовують для біохімічного аналізу, повідомляє РИА "Новости".

Зараз ви читаєте новину «Учені виявили величезних медуз в Антарктиці». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua