Партії надали ЦВК інформацію про свої виборчі фонди. З політичних сил, які подолали 5-відсотковий бар'єр, першою про витрати відзвітувала "Свобода", яка зібрала на кампанію 23,2 мільйони грн і витратила все до копійки.
Такі цифри вказані в звіті про використання виборчих фондів партіями-учасницями виборів, переданому в ЦВК, пише Комерсант.
Чинний закон про вибори народних депутатів зобов'язує партії-учасниці після завершення виборчої кампанії подати в Центрвиборчком інформацію про витрачання свого виборчого фонду. У розпорядженні видання виявилися консолідовані звіти дев'яти партій.
ВО "Свобода" залучила у свій виборчий фонд рівно 23 млн 200 тис. грн і витратила все до копійки. "На рекламу, як правило, витрачаються круглі суми, і ми змушені були підтягувати фонд під вартість кампанії. Гроші в наш фонд надходили з двох джерел - їх склали пожертви громадян і цільові перерахування з партійної каси. Тож коли побачили, що зібраних коштів не вистачає, перерахували відсутню суму з рахунку партії", - розповів член політради "Свободи" Юрій Сиротюк, який підписав подану в ЦВК відомість.
Враховуючи, що за підсумками підрахунку голосів партія "Свобода" отримала підтримку 2 129 933 виборців, вартість одного голосу склала лише 10 грн 89 копійок. З таким показником "Свобода" за підсумками парламентських виборів 2012 року може стати найбільш економною серед усіх політичних сил, які подолали 5-відсотковий виборчий бар'єр.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Треба провести повторне голосування, а не перевибори
Партія регіонів, за експертною оцінкою голови Асоціації зовнішньої реклами Артема Біденка, витратила на кампанію близько $ 850 млн, що становить понад 1100 грн в перерахунку на один голос.
Партія "Собор" витратила на рекламу в ЗМІ 34 тис. 805 грн 56 копійок. При цьому жодному з учасників передвиборної гонки, який витрачав гроші на рекламу, не вдалося звести витрати до рівної сумі так, як це зробила "Свобода".
Досить недорогу кампанію задекларувала Радикальна партія Олега Ляшка, яка отримала восьме місце і результат в 1,08%. Його партія відзвітувала про витрачання трохи менше 6 млн грн, що становить майже 27 грн за голос.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Екс-голова ЦВК: Оприлюднені результати по двох округах — це серйозний промах комісії
Але найбільш економною виявилася партія "Україна майбутнього". Ця політична сила не витратила на агітацію ні копійки і навіть не починала наповнювати свій передвиборчий фонд, проте зуміла зайняти 15-е місце з 21, набравши 0,18%, або 37 909 голосів виборців.
Коментарі
48