Причиною аварії потягу з жовтим фосфором в Львівській області стала несправність цистерн унаслідок модернізації, проведеної в Казахстані за ініціативою "Казфосфата".
Про це на прес-конференції заявили представники незалежної експертної групи, яка проводила розслідування причин аварії.
"На наш погляд, і це мотивується конкретними результатами досліджень, причиною аварії є порушення правил перевезення небезпечного вантажу - жовтого фосфору в цистернах, виробником яких є Маріупольський завод важкого машинобудування, які мали відхилення від технічних умов, і мали ряд несправностей, які сприяли сходу вагонів", - сказав проректор по науковій роботі Дніпропетровського Національного університету імені академіка В.Лазаряна, доктор технічних наук Сергій Мямлін.
Практично у всіх вагонах були несправні запобіжно-впускні клапани, які сприяють нормального перевезення вантажів.
У цистернах з жовтим фосфором була недостатня кількість захисного шару води. Шар був до 30 см, що суперечить вимогам конструкторської документації і інструкціям по експлуатації даного типу цистерн, оскільки відповідно до вимог заводу-виготівника захисний шар води повинен бути не меншого 50-60 см, особливо влітку при високій температурі.
У десятій по ходу потягу цистерні, яка зійшла першою, недостатній шар води сприяв ненормальному теплообміну між фосфором і захисним шаром і привів до нагріву поверхні казана і оплавлення жовтого фосфору по краях цистерни. Це привело до того, що утворилося тришарове середовище: захисний шар води, фосфор у вигляді, що кристалізується, і оплавлений фосфор.
Решта всіх версій щодо причин сходу рейок потягу з фосфором була відхилена експертами після відповідного аналізу. У свою чергу провідний науковий співробітник науково-дослідної лабораторії динаміки і міцності рухомого складу, кандидат технічних наук Григорій Евдомаха відзначив, що машиніст даного складу не перевищував допустиму швидкість і не порушував режим руху потягу.
16 липня в Буському районі Львівської області на залізничному перегоні Червоне - Броди біля станції Ожидів Львівської залізниці в результаті аварії зійшли з рейок 15 цистерн з жовтим фосфором, шість з них зажевріли. Аварія створила загрозу населенню 14 населених пунктів, що прилягали до її епіцентра. 27 липня були завершені роботи по усуненню наслідків надзвичайної ситуації. Вагони з цистернами з жовтим фосфором відправлені до Казахстану, повідомляє Інтерфакс.
Коментарі